افتتاح اولین کتابخانه در روستای ناچیت

اولین کتابخانه روستای ناچیت آبان ۱۳۸۷ همزمان با هفته کتاب در مراسمی باشکوه که در مسجد جامع این روستا برگزار شد افتتاح گردید.

در این مراسم که با حضور مدیران و مسئولان منطقه و نمایندگانی از نهادهای غیر دولتی همچون انجمن حامی، موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودک و نوجوان و انجمن دوستداران یادگارهای تاریخی ایزیرتو برگزار شد بیش از ۵۰۰ تن از اهالی روستا نیز شرکت کردند.

کتابخانه سواره ناچیت درفضایی به مساحت ۱۱۱متر مربع احداث شده است و در حال حاضر ۵۰۰۰ جلد کتاب و ۳۰۰عضو دارد؛ کتابخانه در بخش مرجع دارای ۱۵۰ عنوان کتاب و در بخش کودک و نوجوان دارای ۸۰۰ جلد کتاب است.

کتابخانه سواره ناچیت به همت دهیاری روستا، انجمن حامی، دکتر محمد قسیم عثمانی -نماینده شهر بوکان-، گروه سوآره (بخش احداث کتابخانه در انجمن ایزیرتو) ، آقای مهندس زند کریمی و اهالی روستای ناچیت احداث گردیده است.

کمال شریف گیلانی -یکی اعضاء گروه سوآره- از ساخت دومین کتابخانه روستایی خبر داد و گفت: گروه هم اکنون پرژوه دوم خود را که ساخت کتابخانه در یکی از روستاهای مرزی سردشت به نام روستای قلعه راش است را آغاز نموده است.

ناچیت، روستایی است از توابع شهرستان بوکان در استان آذربایجان غربی ایران که در پنج کیلومتری شهر بوکان و سر جاده بوکان - میاندوآب قرار دارد.

Submitted by editor6 on