پینوکیو دوباره می آید

ماجراهای پینوکیو - شخصیت چوبی داستان های والت دیزنی – با کارگردانی "گیرمو دل تورو"به فیلم سینمایی تبدیل می شود.  

 گیرمو دل تو رو از فیلم‌سازان فعال و پرکار مکزیکی است که می خواهد با کمک دوست فیلم نامه نویس خود "گریس گریملی" به داستان کلاسیک پینوکیو نگاهی تازه بیاندازد.

دل‌تو رو زمان پایان ساخت این فیلم را سه سال دیگر پیش بینی می‌کند و می‌گوید : "می‌خواهم داستان پینوکیو زنده بماند و از یاد ها نرود. این برایم بسیار جالب است که نه تنها کودکان، بلکه بزرگترها هم وقتی دروغ می گویند یاد دماغ چوبی و بلند پینوکیو می افتند."
 دل‌تورو قبل از این، فیلم‌های «پسر جهنمی ۱ و ۲ و هزارتوی پان» را كارگردانی كرده، و این روزها در تدارك كارگردانی فیلم دو قسمتی «هابیت» است.
"کارلو کلودی" – نویسنده مشهور ایتالیایی – داستان شیرین و دوست داشتنی پینوکیو را در سال ۱۹۴۰ نوشت. داستان زندگی این شخصیت چوبی آن قدر مورد پسند كودكان و نوجوانان قرار گرفت که خیلی زود تجدید چاپ شد و این موفقیت كمپانی "والت‌دیزنی" را بر آن داشت تا پویانمایی جذاب "ماجراهای پینوکیو" را بسازد.

از آن زمان تا امروز، از این قصه شیرین، در صنعت سینمای دنیا، ده‌ها فیلم ، مجموعه تلویزیونی، نمایش زنده و پویانمایی تولید شده است که آخرین آنها فیلمی است كه "روبرتو بنینی"-كمدین سرشناس ایتالیایی- ، سه سال پیش كارگردانی كرد و خودش هم در نقش پینوكیو ظاهر شد.

پینوكیو قصه یك عروسك چوبی است كه توسط پیرمردی مهربان به نام «پدر ژپتو» ساخته می شود. پینوکیو در ناباوری پیرمرد جان می گیرد و پیرمرد تنها را به آرزویش می رساند. اما دوستی پینوكیو با گربه نره و روباه مكار به ماجراهایی می انجامد که جالب و دیدنی است.
 

 

Submitted by editor6 on