دهمین جشنواره خوارزمی

دهمین جشنواره خوارزمیمراسم قدردانی ازبرگزیدگان دهمین جشنواره جوان خوارزمی 24 آذرماه در دوبخش "دانش آموزی" و"دوره‌های کاردانی آموزش و پرورش" همراه با نمایشگاهی از آثار پژوهشگران، مبتکران و برگزیدگان این جشنواره در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد.

 

 نبی‌الله احمدی - دبیردهمین جشنواره جوان خوارزمی- در بخش دانش آموزی ودوره های کاردانی، به 41 طرح برگزیده کشوری با دفاع حضوری طراحان و نظر داوران استانی اشاره کرد و گفت: "امسال 22 هزار و642 طرحدانش آموزی و دانشجویی دوره کاردانی آموزش و پرورش به دبیرخانه‌های استانی اینجشنواره رسید.از میان طرح های رسیده به دبیرخانه، 775 طرح برتر به عنوان طرح‌های برگزیدهاستانی پس از ارزیابی در گروه‌های داوری به مرحله کشوری راه یافتند."

این طرح‌ها در گروه‌های تخصصی داوری برق و الکترونیک، رایانه، مکانیک،فیزیک و نجوم، شیمی، ریاضی، عمران، علوم زیستی، کشاورزی و منابع طبیعی،زبان و ادبیات فارسی، علوم اجتماعی، علوم اسلامی، هنر و معماری ارزیابی شده است.
احمدی گفت: "استان و مناطق ۱۹ گانه شهر تهران با ۹ برگزیده کشوری و اصفهان ومازندران با ۴ طرح برگزیده در بالاترین بخش جدول دهمین جشنواره جوان خوارزمی قرار دارند."
رفع نگرانی برای پذیرش در دانشگاه‌ها، ارتقای خدمات رسانی به آنانو تسریع در حرکت بنیاد ملی نخبگان برای توسعه بیشتر کشور مهمترین خواسته افرادبرگزیدهاز مسئولان وزارت آموزش و پرورش بود.
حمید رضا سلطان زاده دبیر جشنواره جوان خــوارزمی از خراسان رضوی به نــمایندگی از دبیراناستانها ، براعمال معیارهای علمی واستاندارد در روند ارزیابی طرحهادر گروههای داوری و تخصیص عادلانه بودجه به همه استان‌ها تاکید کرد.
سلطان زاده ارائه کارت‌های اعتباری به دانش آموزان برگزیده این جشنواره برای استفاده ازخدمات مراکز پژوهشی و تعیین زمانی برای درس خلاقیت و نوآوری در مدارسابتدایی و راهنمایی سراسر کشور را پیشنهاد کرد.
در پایان این مراسم با حضور معاون آموزش و نوآوری و دیگر مسئولان وزارتآموزش و پرورش با اهدای لوح سپاس و جوایزی از برگزیدگان قدردانی شد.
مراسم دیگری برای قدردانی از برگزیدگان دهمین جشنواره جوان خوارزمی ۲۵ آذرماه با حضوروزرای علوم، تحقیقات و فناوری و آموزش و پرورش در تالار بزرگ وزارت کشور برگزار میشود.
تالار بزرگ وزارت کشور در ضلع شمال غربی میدان دکتر فاطمی قرار دارد.

 

Submitted by editor6 on