درگذشت پدر طب کودکان

دکتر سید احمد سیادتی پدر معاصر طب کودکان ایران پس از یک سال تحمل بیماری روز ۲۸ دی ماه ۱۳۸۷درگذشت.

این پزشک ارزشمند کودکان، از سال ۱۳۷۵ تاکنون به عنوان عضو هیئت مدیره و عضو شورای عالی هیئت بدوی نظام پزشکی تهران فعالیت کرده و منشا خدمات بسیاری در راه درمان بیماری های کودکان و آموزش پزشکان و پژوهشگران بوده است.

از کوشش های این پزشک کودکان می توان به پیشگیری از تب رماتیسمی با تشخیص و درمان گلو درد با کمک معاونت پژوهشی وزارت بهداشت در سراسر کشور، برنامه ریشه کنی فلج اطفال و عضویت در کمیته های مبارزه با بیماری های تنفسی حاد، سل و بیماری های واگیردار اشاره کرد.

دکتر سید احمد سیادتی در سال ۱۳۱۳در شهر سبزوار متولد شد و دوران تحصیلا ت ابتدایی خود را در همان شهر و دوران دبیرستان را در مشهد به پایان رساند، او در سال ۱۳۳۲در کنکور دانشگاه تهران رتبه پنجم را کسب کرد و به تحصیل علم پزشکی پرداخت و پس از شش سال با رتبه اول، موفق به اخذ درجه دکترا شد. دکتر سیادتی که از دانشجویان استاد فقید "محمد قریب" بود، تحت تاثیر علم و اخلاق او، به رشته پزشکی اطفال علاقه مند شد و به این رشته روی آورد. او در محضراستاد قریب به کسب تجربه و دانش پزشکی پرداخت و در سال ۱۳۴۱متخصص اطفال شد.

او تا کنون علاوه بر تدریس، بیش از ۳۰ پژوهش و تحقیق در رشته بیماری های عفونی کودکان انجام داده و به نوشتن و راهنمایی ۶۵ مقاله و رساله پزشکی همت گماشته است.

تالیف ۱۸ کتاب پزشکی و شرکت در ۸۵ کنگره داخلی و خارجی از جمله فعالیت های این استاد بزرگ است.

دکتر سید احمد سیادتی به علت بیماری سرطان خون، در سن ۷۴سالگی در بیمارستانی در ایالت دالاس آمریکا درگذشت.

Submitted by editor6 on