بهترین های نشر کتاب برای کودکان با نیازهای ویژه در سال ۲۰۰۹

۲۷ / ۱ / ۸۸

مرکز اسناد و کتاب برای کودکان و نوجوانان معلول وابسته به دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان هر دو سال یک بار فهرستی از بهترین های نشر کتاب برای کودکان با نیازهای ویژه منتشرمی کند.

امسال نیز در غرفه دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان،‌ نمایشگاهی از آثار برجسته برای کودکان با نیاز های ویژه برپا شد و بازدیدکنندگان با نو آوری های تولید کتاب برای این گروه از کودکان آشنا شدند. این فهرست که در کاتالوگی زیبا منتشر شده و در اختیار بازدیدکنندگان قرار گرفته است ، از سوی کارشناسانی که در این مرکز در اسلو سرگرم کارند ، به سرپرستی هایدی بویسن تهیه می شود.

در کاتالوگ امسال ۵۰ اثر که از میان ۱۰۵ اثر ارسالی گزینش شده است ، معرفی شده اند. هدف تهیه کنندگان این کاتالوگ آن است که ناشران علاقمند پس از آشنا شدن با این آثار به ترجمه و نشر آن ها تشویق شوند.

در میان ۵۰ اثر معرفی شده در این کاتالوگ که بهترین های تولید کتاب برای کودکان با نیازهای ویژه نام دارد، ۴ کتاب به ایران تعلق دارد. کتاب " لالایی" اثر زهرا فرمانی در بخش "کتاب های بریل یا پارچه ای" و کتاب های "دو دوست" ‌با تصویرگری هدا حدادی، "من از تو نمی ترسم" نوشته فریده خلعتبری و تصویرگری لیزا جمیله برجسته و "دختری ساکت با پرنده های شلوغ "‌ نوشته احمد اکبر پور و تصویرگری مانلی منوچهریان در بخش " تولید معمولی نشر" از جمله این آثارند.

Submitted by editor6 on