سی و دومین کنگره دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان و خبرهای تازه

از شهر سانتیاگو دکامپوستلای اسپانیا  محل بر گزاری  سی و دومین کنگره دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان  خبرهای تازه ای رسیده که برگزار کنندگان کنگره  زمان نام نویسی برای شرکت در کنگره و فرستادن مقاله را تا ۳۰ نوامبر (۹ آذر) تمدید کرده اند.

پیش از این، علاقه مندان برای شرکت در کنگره تا پایان سپتامبر (۸ مهر) و برای فرستادن مقاله به گردهمایی های مختلف کنگره تا پایان اکتبر (۸ آبان) فرصت داشتند تا فرم های مربوط را پر کنند و برای دبیرخانه کنگره بفرستند.
افرادی که تا پایان نوامبر فرم نام نویسی را بفرستند، تا ۲۰% هزینه کمتری پرداخت خواهند کرد. برگزار کنندگان کنگره سی و دوم IBBY، ترتیبی اندیشیده اند تا افرادی که از کشور های دور و یا فقیر در کنگره شرکت می کنند هزینه کمتری برای نام نویسی بپردازند. آن ها کشور ها را در سه گروه دسته بندی کرده و هزینه های نام نویسی را برای هر گروه مشخص کرده اند.
علاقه مندان همچنین می توانند در صورت تمایل، برای شرکت در کنگره، فردی را با خود همراه کنند. فرد همراه می تواند با پرداخت حق ثبت نام ویژه،‌  در رویدادها و برنامه های اجتماعی که در کنار برنامه های اصلی کنگره برگزار می شود شرکت کند. در فرم نام نویسی، بخشی  برای ثبت مشخصات فرد همراه در نظر گرفته شده است.
این کنگره که از ۸ تا ۱۲ سپتامبر سال ۲۰۱۰ در شهر سانتیاگو د کامپوستلای اسپانیا برگزار می شود، رویدادهای بسیار مهمی را با خود همراه دارد. برگزاری مجمع عمومی IBBY، اعلام برگزیدگان سال ۲۰۱۰ جایزه هانس کریستین اندرسن و آساهی و برپایی مراسم ویژه ای برای بیستمین سالگرد بنیان گذاری جایزه ترویج خواندن آساهی در روزهای برگزاری کنگره، رونق و شور و نشاط بیشتری را به برنامه های کنگره می بخشند.
دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان IBBY، موضوع "توانمندی های اقلیت های قومی" را برای سی و دومین کنگره اش برگزیده است.  این دفتر همواره به موضوع ادبیات کودکان  اقلیت های قومی توجه ویزه داشته است  و در آینده نزدیک "مرکز کتاب های کودکان و نوجوانان و تنوع فرهنگی" را در شهر سانتیاگو دکامپوستلای اسپانیا برپا می کند.

فراخوان برای فرستادن مقاله به سی و دومین کنگره IBBY در اسپانیا

سی و دومین کنگره IBBY به نام شهر محل برگزاری آن نیز خوانده می شود. سانتیاگو دی کامپوستلا، شهری است کهن که پایتخت منطقه خود مختار کوچکی در شمال غربی اسپانیا به شمار می رود و مردم آن از یکی از قدیمی ترین قوم های اروپایی هستند. این شهر زیبا با ساختمان هایی از سبک های معماری فرهنگ ها و دوره های مختلف اروپا، در سال ۲۰۰۰، از سوی سازمان ملل، پایتخت فرهنگی اروپا نامیده شد و می توان گفت که تاریخ اروپا را در خود گردآورده است.
برای نام نویسی در این کنگره، می توانید به پایگاه اینترنتی آن به نشانی http://www.ibbycompostela2010.org/registration سر بزنید و فرم نام نویسی را پر کنید. برای فرستادن مقاله هم می توانید به نشانی  http://www.ibbycompostela2010.org/call-for-papers  بروید  و طرح پیشنهادی خود را  در کمتر از ۵۰۰ واژه تنظیم کنید و به همراه فرم مربوط به دبیرخانه کنگره بفرستید.
برای آشنایی با موضوع های گردهمایی های مختلف این کنگره به این پیوند مراجعه کنید :
http://www.ketabak.org/khabar/node/1436

Submitted by editor6 on