استاد آلمانی از آموزش و پرورش با تئاتر می گوید!

استاد آلمانی تئاتر، به ایران سفر کرده تا در یک کارگاه آموزشی ۱۰روزه، مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را با آموزش و پرورش از طریق تئاتر آشنا کند.

این دومین کارگاه آموزشی پروفسور "کریستل هوفمن" در ایران و برای مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است. کارگاه قرار است از ۱۹ تا ۲۸ دی در مرکز تئاتر و تئاتر عروسکی کانون در پارک لاله تهران برای نزدیک به  ۳۰ مربی و کارشناس تئاتر کانون از سراسر کشور برگزار شود.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان، شخصیت‌پردازی، نقش‌آفرینی و زبان، بازی در شرایط متفاوت، ایفای نقش حیوانات در نمایش، زبان ایما و اشاره، تمرین فضا و مکان(موقعیت)، نحوه بیان یک قصه یا افسانه با ساختار نمایش و صحنه‌ای، موضوع هایی هستند که در این کارگاه آموزشی مطرح می شوند.

این دانش آموخته هنرهای نمایشی دانشگاه تئاتر لایپزیک آلمان، پیش از این نیز در سال ۱۳۸۵ یک کارگاه آموزشی ده روزه برای ۲۵ مربی کانون درباره آموزش و پرورش از طریق تئاتر برگزار کرده بود. او از سال ۱۹۵۹ تاکنون، افزون بر سمت های علمی در تئاتر بزرگ سالان، مسئول علمی دفتر ارتباطات بین‌المللی مركز تئاتر كودك و نوجوان آلمان (۱۹۹۰-۱۹۸۶) و مسئول بخش آموزش و پرورش مركز تئاتر كودك و نوجوان فرایبورگ بوده و پروژه های "توسعه تئاتر كودك و نوجوان در مراكز فرهنگی شهری" (۱۹۹۹- ۱۹۹۲) و "كشف و آزمون دموكراسی" با همكاری مركز تئاتر جوانان "Grips" در سطح برلن (۱۹۹۹-۱۹۹۶) را هم انجام داده است. از این استاد دانشگاه نوشته‌ها و كتاب‌های زیادی هم در زمینه تخصصی  فعالیتش منتشر شده است.

 

Submitted by editor6 on