"زمین بدون جانوران می میرد"!

در روز جهانی نوجوان، یک نوجوان ۱۴ ساله، به عنوان برنده جهانی نوزدهمین مسابقه بین المللی نقاشی کودکان نهاد محیط زیست سازمان ملل معرفی شد.

نقاشی کوکو تین چی تینگ، دختر نوجوان ۱۴ ساله اهل هنگ کنگ، از میان نزدیک به ۶۰۰ هزار نقاشی از کشورهای مختلف جهان، به عنوان بهترین اثر از سوی کارشناسان نهاد محیط زیست سازمان ملل (UNEP) برگزیده شده است. موضوع این مسابقه نقاشی، "تنوع زیستی: تماس با طبیعت" بود و کودکان بین ۶ تا ۱۴ ساله، از کشورهای مختلف جهان در آن شرکت کردند.

کوکو جایزه ای برابر ۲۰۰۰ دلار آمریکا و یک سفر رایگان به شهر نوگویای ژاپن و شرکت در گردهمایی بین المللی نهاد محیط زیست کودکان سازمان ملل (TUNZA) دریافت خواهد کرد. این گردهمایی در ماه اکتبر سال ۲۰۱۰ برگزار می شود.

اما برنده مقام دوم مسابقه بین المللی نقاشی را کاترین لوی ۱۱ ساله از ایالات متحده آمریکا از آن خود کرده است. او نیز به همراه ۶ برنده منطقه ای دیگر، جایزه ای برابر ۱۰۰ دلار آمریکا دریافت می کند و می تواند به رایگان برای شرکت در گردهمایی تونزا به ژاپن سفر کند.

اما کوکو، برنده مقام نخست می گوید که نقاشی اش هشداری است درباره آلودگی ها و اثر آن ها بر زندگی و سلامت جانوران. او نقش جانوران مختلفی را بر روی بلوک های چوبی کشیده و آن ها را بر روی هم چیده و زمینی از جنس شیشه را بر روی آن قرار داده است. کوکو می گوید که دست دیو آلودگی می خواهد با برداشتن بلوک ها ستونی را که زمین بر روی آن قرار گرفته ویران کند، اما همزمان دست نگهدار جانوران و محیط زیست مانع آن می شود و به این ترتیب زمین از نابودی حفظ می شود.

این مسابقه را از سال ۱۹۹۱ تاکنون نهاد محیط زیست سازمان ملل و "بنیاد صلح جهانی و محیط زیست" در کشور ژاپن (FGPE)، ‌شرکت بایر و شرکت نیکن با همکاری یکدیگر و به صورت سالانه برگزار می کنند. تاکنون، بیشتر از ۳ میلیون کودک از بیشتر از ۱۰۰ کشور جهان در این مسابقه شرکت کرده اند.

Submitted by admin on