کتابخانه جدید کانون برای کودکان با نیازهای ویژه گشایش می یابد!

عکس تزیینی است.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، پنجمین کتابخانه دارای امکانات برای کودکان با نیازهای ویژه خود را فردا در شهر ری می گشاید.

یکی از دست اندرکاران این مرکز به کتابک گفت که کتابخانه جدید کانون، مرکزی فراگیر است و کودکان سالم و کودکان با نیازهای ویژه در کنار هم می توانند از کتابخانه و برنامه های هنری و فرهنگی دیگر آن بهره ببرند.

کتاب های بریل برای استفاده کودکان نابینا و کم بینا در این کتابخانه قرار داده شده و کتابداران هم به کودکان ناشنوا و کم شنوا در کتابخوانی کمک می کنند. 

گفته شده که کودکان نابینا و کم بینا، ناشنوا و کم شنوا و کودکان دارای معلولیت جسمی حرکتی می توانند از امکانات این مرکز بهره ببرند.

فعالیت های گروهی مانند قصه گویی و کاردستی نیز از برنامه های دیگر مرکز جدید هستند.

مراکز فراگیر کانون که دارای امکاناتی برای کودکان با نیازهای ویژه هستند تنها در تهران وجود دارند. کانون پرورش قکری کودکان و نوجوانان، چند سالی است که تولید کتاب های بریل برای کودکان را آغاز کرده و به تازگی چند کتاب صوتی هم تولید کرده است.

نشانی مرکز جدید، شهرری، خيابان فدائيان اسلام، شهرك بنی هاشم، نرسيده به بيمه حسين آباد شماره ۲۴ است. این مرکز، فردا به شکل رسمی گشایش می یابد و هر روز از ساعت ۸ صبح تا ۵ بعد از ظهر پذیرای کودکان خواهد بود. 

 

Submitted by admin on