آثار برتر هژدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان

هژدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان ٢٠ آبان ماه با معرفی آثار برگزیده به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار بخش تئاتر خبرگزاری دانشجویان ایران در هژدهمین دوره ی این جشنواره بین المللی داوران کودک و نوجوان لوح تقدیر خود را به نمایش «این همه غول» به کارگردانی مجتبی مهدی و فاطیما پورقاسمی بازیگر خردسال نمایش «بوعلی سینا» اهدا کردند. این داوران در بیانیه خود از مسئوولان خواستند که شعارها را کنار بگذارند و عمل کنند. درخواست این کودکان داشتن یک سالن اختصاصی برای تئاتر کودک و نوجوان بود خواستی که از سوی هنرمندان این عرصه و معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز تکرار شد. در بخش مسابقه ایران، نوشین بیگلریان کارگردان نمایش «بوعلی سینا» از همدان‌ جایزه سوم‌، حسین ابراهیمی برای نمایش «ملاقات شنل قرمزی با گرگ بدجنس» جایزه دوم‌ و مهدی فرشیدی ‌سپهر کارگردان نمایش «تصمیم تصمیم» جایزه اول را در بخش کارگردانی دریافت کردند.

در بخش نمایشنامه‌نویسی جایزه سوم به طور مشترک به حسین ابراهیمی برای نمایشنامه «ملاقات شنل قرمزی با گرگ بدجنس» و احمد بیگلریان برای نمایشنامه «بوعلی سینا» اهدا شد و مهدی فرشیدی‌ سپهر برای نمایشنامه «تصمیم تصمیم» جایزه دوم اهدا شد. هیات داوران در این بخش برگزیده اول نداشت.

در بخش بین‌الملل هژدهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان نمایشنامه «دختران باغ‌های قالی» هنگامه مفید برای نمایشنامه جایزه برگزیده را از آن خود کرد. در بخش کارگردانی احمد سلیمانی برای نمایش «شب اسرار آمیز په‌په» از قم ستایش شد و جایزه برگزیده به نیلز پیتر برای نمایش «خاطرات باران» از نروژ اهدا شد.

جایزه ی ویژه گروه داوران به نمایش «بونچینلا» از ایتالیا و جایزه بزرگ بخش بین‌الملل این دوره جشنواره به طور مشترک به نمایش‌های «شب اسرار آمیز په‌په» از ایران و «خاطرات باران» از نروژ اهدا شد.

آثار برتر هژدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، داوران مرکز ملی اسیتج در بخش نمایش‌های ایرانی بخش مسابقه ایران، از نمایش "این همه غول "به کارگردانی مجتبی مهدی به دلیل برداشت مناسب از افسانه‌های کهن ایران و ارتباط قابل قبول با مخاطب کودک تقدیر کرد

از میان نمایش های ایرانی بخش مسابقه بین الملل، نیز نمایش "دختران باغ‌های قالی" به کارگردانی افسانه زمانی به دلیل احترام به سنت‌های ملی و اجرای حرفه‌ای تکنیک‌های نمایش عروسکی به عنوان برگزیده معرفی شد.

مرکز ملی اسیتج ایران هزینه‌های اعزام این گروه نمایشی به یک فستیوال بین‌المللی را نیز بر عهده گرفت.

در بخش نمایش‌های غیر ایرانی نیز نمایش" پولچی نلا" به کارگردانی گاسپارو ناموتو از کشور ایتالیا به دلیل احترام به سنت‌های نمایشی ملی و مهارت تحسین برانگیز تک بازیگر نمایش با اهدا عروسک ستایش شد.

نمایش "قطرات کوچک" از کشور ایتالیا به کارگردانی گوگیلمو پاپا به دلیل اجرای ساده وخلاق و تعامل صحیح با کودکان، برگزیده این بخش از جشنواره شناخته شد و ٥٠٠ دلار جایزه نقدی، لوح تقدیر وعروسک ملی مبارک به این گروه اهدا شد.

تجلیل از عباس جهانگیریان، از هنرمندان پر سابقه در تئاتر کودک و نوجوان و گشایش دبیرخانه دائمی این جشنواره در همدان و معرفی شهرام کرمی به عنوان دبیر جشنواره ی نوزدهم جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان از دیگر برنامه های مراسم پایانی هجدهمین دوره ی این جشنواره بود.

Submitted by editor3 on