تصویرگر ایرانی در میان پنج فینالیست جایزه اندرسن ۲۰۱۲

 ۲۲ اسفندبرابر با ۱۲ مارس، ده داور بین المللی جایزه هانس کریستین اندرسن از میان ۵۷ نامزد معرفی شده از سوی ۳۲ شعبه ملی دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان IBBY نام ۵ نویسنده و ۵ تصویرگر برگزیده را اعلام کردند.

در این فهرست نام نامزد ایرانی، محمدعلی بنی اسدی نیز به چشم می خورد. داوران آثار این تصویرگر ایرانی را به سبب بهره بردن از تکنیک و رنگ های گوناگون و وجود طنزی پنهان در آثارش شایسته ی ورود به این فهرست دانسته اند. دیگر تصویرگران این فهرست ۵ تایی نهایی، جان برنینگهام از انگلستان، راجر ملو (Roger Mello) از برزیل، پیتر سیس (Peter Sís) از جمهوری چک، خاویر زابلا (Javier Zabala ) از اسپانیا هستند.

نویسندگان راه یافته به فهرست کوتاه نهایی هم ماریا ترزا آندرئوتو (María Teresa Andruetto) از آرژانتین، پل فلیشمن از امریکا،  بارت مویرت (Bart Moeyaert) از بلژیک، ژان کلود مورلوات (Jean -Claude Mourlevat) از فرانسه، بیانکا پیتزورنو (Bianca Pitzorno) از ایتالیا هستند.

این جایزه که معتبرترین جایزه بین المللی ادبیات کودکان است هر دوسال به یک نویسنده و یک تصویرگر زنده تعلق می گیرد که مجموعه آثارشان سهم ماندگاری در ادبیات کودکان داشته است. دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان برگزار کننده این جایزه است و ۱۰ داور بین المللی داوری این جایزه را بر عهده دارند. در میان این ده داور نام سحر ترهنده از ایران نیز به چشم می خورد.

نام برندگان نهایی این جایزه روز دوشنبه، ۱۹ مارس در نمایشگاه کتاب کودک بولونیا اعلام خواهد شد.

Submitted by editor3 on