از سبز رویش ها تا سرخ آتش ها

 

"دوست من، آیا تو می دانی؟ در جشن هفت رنگ ها، هفت ساله می شوم!

یک رنگ، دو رنگ تا هفت رنگ

از سبز رویش ها تا سرخ آتش ها

با من بیا تا هفت رنگ ایران را در جشن و شادی ها ببینیم."

مراسم هفتمین سالگرد تاسیس خانه کتابدارکودک و نوجوان و ترویج خواندن، در روز چهارشنبه ۲۰ اسفند در سالن اجتماعات خانه کتابدار برگزار شد.

خانه کتابدار کودک و نوجوان، خانه دوم بسیاری از کودکان و نوجوانان و حتی بزرگسالان منطقه منیریه تهران و مناطق دیگر تهران است. خانه ای که در طول هفت سالی که از عمرش می گذرد، کودکان و نوجوانان بسیاری را کتابخوان کرده و لذت خواندن را به میان خانواده ها برده است.  امسال، به مناسبت هفتمین سالگرد تاسیس خانه کتابدار، یک نمایشگاه اقوام ایرانی از ۲۰ تا ۲۴ اسفند در سالن اجتماعات خانه کتابدار برگزار شد. 

از سبز رویش ها تا سرخ آتش ها

هر غرفه این نمایشگاه، به یکی از اقوام ایرانی متعلق بود و اعضای کتابخانه های خانه کتابدار (کودک و نوجوان و خانواده) غرفه دار آن بودند. در این نمایشگاه، افزون بر معرفی صنایع دستی، فرهنگ، آداب و رسوم اقوام گوناگون ایرانی، فروش صنایع دستی نیز انجام گرفت. این نمایشگاه با هدف "توانمندسازی و افزایش مهارت های اعضای کتابخانه ها در خلق کیفیت و تقویت آن با حداقل ها" برگزار شد.

 در روز آخر نمایشگاه، در روز ۲۴ اسفند، مراسم سالگرد از ساعت ۱۶ تا ۱۸ برگزار شد. در ابتدا برنامه ای با عنوان "چهارشنبه سوری و عید نوروز باستانی" در چهار طبقه برای گروه های سنی پیش دبستان، دبستان، راهنمایی، دبیرستان و خانواده ها توسط مروجان کتابخوانی خانم ها اقلیدس، آرمین، نکویی و وکیلی برگزار شد.

 در ادامه، همه میهمانان به سالن اجتماعات رفته و هفتمین سالگرد تاسیس خانه کتابدار را جشن گرفتند. در این بخش نوش آفرین انصاری رئیس شورای مدیریت خانه، پس از خوشامد گویی و تبریک، به آمار افزایش اعضا، برگزاری کارگاه های مختلف و تجهیز کتابخانه ها اشاره کرد و از اعضا خواست تا با ارائه ایده ها و نیازهای شان، خانه کتابدار را در اجرایی ساختن اهدافش بیش از پیش حمایت و هدایت کنند. 

از سبز رویش ها تا سرخ آتش ها

در بخش دیگر برنامه، فیلم کوتاه "از این هفت سال" به نمایش درآمد. این فیلم کوتاه، مرور کوتاهی بود فعالیت های خانه کتابدار. از برگزاری کارگاه ها، جشن ها و مناسبت ها، تا پروژه های مشاوره و تجهیز، بازدید و حامیان خانه کتابدار. در پایان از غرفه داران تقدیر شد و تعدادی از دوستانی که پیام های به یادماندنی به خانه کتابدار هدیه کرده بودند، با بن های کتاب تشویق و با بسته های آجیل چهارشنبه سوری پذیرایی شدند و به پیشواز نوروز رفتند. 

Submitted by admin on