آیا شما هم در اقتصاد سبز نقشی دارید؟

امروز ۱۶ خرداد، ۵ ژوئن، روز جهانی محیط زیست است. 

موضوعی که امسال برای روز جهانی محیط زیست در نظر گرفته شده "اقتصاد سبز: آیا شما هم در آن نقشی دارید؟" است. 

این موضوع به بررسی راه های رشد اقتصادی با درنظر گرفتن سلامت محیط زیست می پردازد. اما مهم ترین هدف از برگزیدن این موضوع، آگاهی بخشی درباره تاثیری است که هر یک از ما به عنوان اعضای جامعه جهانی می توانیم در گسترش اقتصاد سبز در جهان داشته باشیم.

امسال چهلمین سالگرد گرامی داشت روز جهانی محیط زیست نیز هست. روز جهانی محیط زیست نخستین بار در سال ۱۹۷۲ جشن گرفته شد. 

روز جهانی محیط زیست به شکل های گوناگون در جهان گرامی داشته می شود. راه پیمایی در خیابان ها، دوچرخه سواری، کنسرت های موسیقی، مسابقه های مقاله نویسی و طراحی پوستر در مدرسه ها، درختکاری، شرکت در فعالیت های مربوط به بازیافت، پاکسازی طبیعت و بسیاری فعالیت های دیگر در روزهای پیش و پس از روز جهانی محیط زیست در کشورهای مختلف اجرا می شود. 

آیا شما هم در اقتصاد سبز نقشی دارید؟

امسال مراسم بزرگداشت روز جهانی محیط زیست در تهران نیز برگزار می شود. این برنامه از سوی موسسه توسعه پایدار هرمد، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و مرکز اخبار و اطلاعات سازمان ملل متحد در تهران برگزار می شود.

سازمان ملل از مدرسه ها و افراد و نهادهای دیگر در سراسر جهان دعوت کرده تا برنامه هایی را به مناسبت روز جهانی محیط زیست ترتیب دهند و فعالیت خود را از طریق رسانه ها با دیگران به اشتراک بگذارند. 

روز جهانی محیط زیست تنها بهانه ای برای به یاد آوردن این موضوع است که طبیعت و محیط زیست سرچشمه زندگی است. همزمان با تمام شدن امتحان ها فرصت مناسبی برای بیشتر آشنا کردن کودکان و نوجوانان با طبیعت و محیط زیست به دست می آید. برای ایده گرفتن درباره گرامی داشت روز جهانی محیط زیست همراه با کودکان خود، می توانید به کارگاه محیط زیست کتابک سر بزنید. 

نگاهی به پیوندهای زیر نیز می تواند مفید باشد:

Submitted by admin on