ماتیلدای بی باک کودکان و کتاب ها را به یکدیگر می رساند

ماتیلدا، دختر کوچک بی باکی که قهرمان داستان ماتیلدا نوشته رولد دال،‌نویسنده محبوب انگلیسی است، سفیر جمع آوری کمک های مالی برای ترویج کتابخوانی بین کودکان محروم انگلیسی شده است. 

 "یک ماه با ماتیلدا" نام برنامه ای است که بنیاد بوک تراست انگلستان، برای جمع آوری کمک های مالی بیشتر برای صندوق کتابخوانی کودکان ترتیب داده است. یکی از هدف های صندوق کتابخوانی کودکان (Children’s Reading Fund)، رساندن کتاب به دست کودکانی است که در شرایط ویژه ای به سر می برند.

ماتیلدا، شخصیت بسیار محبوب داستان های رولد دال، سفیر این صندوق است و حالا قرار شده تا برای یک ماه برنامه های گوناگونی را برای ترویج و معرفی این صندوق در کتابفروشی ها و مدرسه ها و کتابخانه ها اجرا کند. 

برای نمونه در یکی از برنامه ها، ۷۵ دانش آموز از سه مدرسه در لندن، به یک کتابفروشی سر می زنند و در آن جا با ماتیلدا و خانم هانی، معلم محبوب ماتیلدا، همراه می شوند. در این کتابفروشی کلاس خانم هانی به شیوه ای که در داستان رولد دال آمده بازسازی شده است. پوسترهای بزرگی در کنار این برنامه، به معرفی صندوق می پردازند و شهروندان را به پیوستن به صندوق و کمک به ترویج کتابخوانی در میان کودکان نیازمند تشویق می کنند. 

کمپانی واترستون که در صنعت پخش کتاب فعال است و کتابفروشی های بسیاری در سطح انگلستان و اروپا دارد. قرار شده تا در طول ماه می (اردیبهشت) که ماه ماتیلدا نام گذاری شده، در همه کتابفروشی های واترستون برای جمع آوری کمک های مالی تبلیغ شود. برپایی نشست های قصه گویی، بازی ها و مسابقه ها، از فعالیت های یک ماه با ماتیلدا در کتابفروشی های واترستون است. این کتابفروشی ها در این ماه با پوستر ها بالن ها و برچسب های ماتیلدا پوشیده خواهند شد. بسیاری از نویسندگان و تصویرگران مطرح ادبیات کودک انگلستان از بنیاد بوک تراست در اجرای این برنامه پشتیبانی می کنند.

Submitted by admin on