کارگاه آموزشی مراحل گذار دوره بلوغ بر پایه افسانه ای کهن

دفتر کودک و نوجوان پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی کارگاه آموزشی سفر به دنیای زیرین برپایه افسانه کهن "دیو سیب دزد" با رویکرد مراحل سفر قهرمانی ژوزف کمپل را برای مربیان، دست اندرکاران حوزه کودکان و نوجوانان و والدین برگزار می کند.

روایت گری، خلاقیت، تصویرگری و نمایش از عناصر موثر در این کارگاه به شمار می آیند که به روش هم کنشانه ارائه می شود.

این کارگاه با تحلیل و بررسی مراحل سفر قهرمانی ژوزف کمپل کمک می کند تا نوجوانان، والدین و مربیان با مراحل گذار بلوغ آشنا شوند.

همچنین با توجه به وجود بیش از ده شاهد مختلف برای این افسانه از استان های مختلف ایران با وجوه فرهنگی متفاوت، عروسک های بومی ایران نقش خلاقانه ای در این کارگاه ایفا می کنند.

مدرس این دوره لیلا کفاش زاده، کارشناس مرمت اشیای تاریخی است. او ۲۲ سال سابقه کار در زمینه میراث فرهنگی در نهاد‌های مختلف دارد. چند سال است که لیلا کفاش زاده، به میراث فرهنگی و ترویج حفاظت از آن نگاه دیگری دارد و شیوه‌ تازه‌ای در پیش گرفته. او می کوشد تا با آشنا کردن کودکان با میراث فرهنگی ایران، از راه انجام فعالیت‌های کارگاهی و آموزش کاربردی به آن‌ها، حساسیت به میراث فرهنگی را در ذهن و زندگی کودکان بیشتر و بیشتر کند.

زمان برگزاری دوره: چهارشنبه ۵ شهریور از ساعت ٣٠:٩ تا ١٢

نشانی: سالن اجتماعات پژوهشگاه، یابان امام خمینی خیابان سی تیر روبروی موزه ملی ایران پژوهشگاه میراث فرهنگی سالن اجتماعات طبقه منفی یک.

Submitted by editor3 on