مربیان مهدکودک های شیراز با آموزش خلاق کودک محور آشنا شدند

موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان به درخواست کانون توسعه همیاری مهدکودک های استان فارس، کارگاه شناخت رویکردهای آموزشی نو و متن های خلاق در آموزش کودکان پیش دبستانی را بر پایه بسته های آواورزی، الفبا ورزی، فارسی آموز ادبی و ریاضی آموز ادبی برای مربیان و مدیران مهدکودک های شیراز برگزار کرد.

هدف از برگزاری این کارگاه ها افزایش سطح دانش و مهارت های آموزشی مدیران و مربیان مهدهای کودک این استان بود.

در این کارگاه ها که مرداد و شهریور ۱۳۹۳ برگزار شد، نزدیک به ۳۰۰ مربی شرکت کردند.

مربیان مهدکودک های شیراز با آموزش خلاق کودک محور آشنا شدند

نهضت قریشی نژاد، مونا جمشیدی، مریم اخگری و مرجان رحیمی فرد از کارشناسان موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان آموزشگران این کارگاه ها بودند. یادآوری می شود که نهضت قریشی عضو هیئت مدیره انجمن دوستداران ادبیات کودک اصفهان و مونا جمشیدی از اعضا این انجمن هستند.

در این کارگاه ها مربیان و مدیران با روش های آموزش خلاق و کار با بسته های آموزش خلاق کودک محور موسسه ی پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان آشنا شدند و به شکل کارگاهی آموزش دیدند.

موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان هم چنین در شهریور ماه چهار کارگاه برای مربیان و مسئولان موسسه "مطالعه و خلاقیت کودک و نوجوان شیراز" برگزار و مربیان این مرکز را با آموزش خلاق کودک محور و روش های نو در کتابخوانی با کودکان آشنا کرد.

مربیان مهدکودک های شیراز با آموزش خلاق کودک محور آشنا شدند

موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان بیش از یک دهه است که در تالیف کتاب های آموزش خلاق کودک محور و ترویج این رویکرد آموزشی فعالیت می کند. آموزش خلاق کودک محور، از شیوه های آموزشی واگرايانه است. در آموزش و پرورش سنتى، برپايه‌ى همگرايى و يکسان ديدن همه‌ى کودکان برنامه‌ريزى شده است اما در آموزش و پرورش واگرا، هر کودک يک جهان متفاوت است که نيازها و گرايش‌هاى ويژه‌ى خود را دارد. برآيند چنين آموزشى به طور طبيعى کودکان خلاق‌ترى خواهند بود که توانايى درک بهتر و گشودن آسان‌تر رازهاى طبيعت و زندگى را دارند.

مربیان مهدکودک های شیراز با آموزش خلاق کودک محور آشنا شدند

Submitted by editor3 on