توزیع شیر در مدرسه به منزله تامین نیاز کودک نیست

تیتر:
توزیع شیر در مدرسه به منزله تامین نیاز کودک نیست

اردبیل – مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: توزیع شیر در مدرسه به منزله تامین نیاز کودک به این ماده غذایی نیست

به گزارش خبرنگار مهر، صابر سپهری بعد از ظهر پنجشنبه در جلسه هم اندیشی نحوه توزیع شیر در مدارس اردبیل گفت: توزیع شیر صرفا با هدف فرهنگ سازی صورت می گیرد.

وی افزود: آموزش و پرورش در نظر دارد دانش آموز را نسبت به مصرف این ماده غذایی ترغیب کند و در ادامه این وظیفه خانواده است که فرزند خود را به مصرف متناوب شیر تشویق کند.

به گفته مدیر کل آموزش و پرورش استان هر دانش آموز در این طرح ۷۵ نوبت شیر دریافت می کند که در واقع بخشی از نیاز جسمانی وی به این ماده غذایی را تامین خواهد کرد.

سپهری خواستار مشارکت خانواده ها در تکمیل زنجیره ارزش غذایی مصرف شیر شد و تصریح کرد: حتی مواد غذایی دیگر از جمله قرص آهن برای دختران نیز توزیع می شود که صرفا جنبه فرهنگ سازی دارد.

وی با اعلام این خبر که مدارس اردبیل از روز شنبه توزیع شیر را آغاز خواهند کرد، اضافه کرد: جامعه هدف دانش آموزی این طرح در استان ۱۶۹ هزار نفر است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان افزود: جمعیت تحت پوشش شامل دانش آموزان پیش دبستانی، ابتدایی، متوسطه اول، استثنایی و شبانه روزی است.

سپهری یادآور شد: سال گذشته توزیع شیر در ۲۵ نوبت انجام می شد اما امسال تعداد نوبت ها سه برابر افزایش یافته و به ۷۵ نوبت رسیده است.

 

نویسنده
گروه خبر کتابک
منبع
خبرگزاری مهر
تاریخ:
۹۳/۹/۲۹
Submitted by editor3 on