کمک ٢/۶ میلیون دلاری دولت فدراسیون روسیه به یونیسف برای کودکان مهاجرافغان

تیتر:
کمک ٢/۶ میلیون دلاری دولت فدراسیون روسیه به یونیسف برای کودکان مهاجرافغان

دولت فدراسیون روسیه دو میلیون و ششصد هزار دلار کمک انساندوستانه به صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) برای اجرای برنامه "حمایتها و خدمات اجتماعی برای کودکان افغان در جمهوری اسلامی ایران"  اهدا کرد. 

این بودجه قرار است صرف حمایت مالی از شرکای دولتی و سازمان های همکار یونیسف در اجرای برنامه هایی برای این کودکان شود.

 مراسم تشریفاتی امضای توافق نامه دوجانبه بین دولت فدرال روسیه و سازمان یونیسف درخصوص اختصاص این بودجه در تاریخ ٢٢ دسامبر ٢٠١۴ مورخ ١ دی ماه ١٣٩٣ در ساختمان تاریخی سفارت روسیه در تهران برگزار گردید.

در این مراسم، شماری از مقامات از جمله جناب آقای لوان جاگاریان سفیر دولت روسیه در ایران، دکتر جانی مورتزی، نماینده یونیسف در ایران، آقای گری لوییس، هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل متحد در ایران و همچنین تعدادی از نمایندگان آژانس های سازمان ملل متحد از جمله نماینده کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد بعنوان شریک اصلی این پروژه حضور داشتند.

 جناب آقای لوان جاگاریان سفیر روسیه در ایران در سخنان خود در این مراسم خاطر نشان نمود" علیرغم مشکلات مالی و اقتصادی که  فدراسیون روسیه با آنها مواجه است ، دولت روسیه فرصتی را برای ارائه کمک به کودکان افغان که در ایران اقامت دارند، به دست آورده است. این حمایت مالی، کمک مضاعفی است به تلاشهای قابل ملاحظه ای که دولت ایران تا به امروز برای اقامت پناهندگان و کودکان افغان صورت داده است».

 جناب آقای دکتر جانی مورتزی نماینده یونیسف در ایران نیز اظهار داشت من از دولت فدراسیون روسیه برای این مشارکت سخاوتمندانه صمیمانه تشکر می کنم، مشارکتی که حمایتی افزون از برنامه های سخاوتمندانه دولت ایران برای کودکان افغان است.

در طول دو دهه اخیر، دولت جمهوری اسلامی ایران با سخاوتمندی میزبان بیش از دو میلیون پناهنده افغان بوده است. یونیسف با همکاری دولت ایران برای بهبود دسترسی کودکان افغان به آموزش و خدمات اجتماعی همکاری می کند.

 

نویسنده
گروه خبر کتابک
منبع
یونیسف ایران
تاریخ:
۹۳/۱۰/۶
Submitted by editor3 on