همکاری آموزش و پرورش خراسان جنوبی در دور جدید برنامه با من بخوان

تیتر:
همکاری آموزش و پرورش خراسان جنوبی در دور جدید برنامه با من بخوان!

دور جدید برنامه ی با من بخوان در استان خراسان جنوبی با همکاری آموزش و پرورش این استان آغاز شد.

برپایه تفاهم نامه ای که در پاییز ۱۳۹۳ بین آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی و جامعه یاوری فرهنگی با هدف ارتقا شاخص های فرهنگی و نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی امضا شد، ۱۹۱۰ کودک در سال تحصیلی جدید در سه منطقه «بیرجند،‌ خوسف و درمیان»‌ به برنامه با من بخوان پیوستند. همچنین، در این برنامه ۹۷ مربی آموزش می بینند.

موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان نخستین دور کارگاه های با من بخوان را در محل آموزش های ضمن خدمت آموزش و پرورش شهرستان بیرجند استان خراسان جنوبی برگزار کرد. این کارگاه ها، ۲۳ و ۲۴ آبان برای مربیان بیرجند و خوسف و روزهای ۶ و ۷ آذر برای مربیان درمیان برگزار شد.

در نخستین کارگاه برنامه با من بخوان مربیان با مفهوم ادبیات و ادبیات کودک، شیوه های بلندخوانی، اجرای نمایش عروسکی آشنا شدند. بخش دیگری از این کارگاه دو روزه نیز به آموزش خلاق کودک محور و اهمیت آموزش آواها و واک ها و الفبا به کودکان پیش دبستانی اختصاص داشت.

برنامه با من بخوان در سال ۱۳۹۲ نیز در منطقه نهبندان و قائنات در جنوب خراسان برگزار شد و ۸۰۰ کودک از برنامه با من بخوان بهره مند شدند. گزارش ها و ارزیابی ها نشان از موفقیت کامل این طرح در منطقه و پیشرفت کودکان و مربیان را نشان داد. برنامه با من بخوان امسال نیز در این مهدکودک ها اجرا می شود.

 

نویسنده
گروه خبر کتابک
تاریخ:
۹۳/۱۰/۶
Submitted by editor3 on