کتاب‌خانه ‌مرجع کانون و نمایش کتاب‌های برگزیده کلاغ سفید

تیتر:
کتاب‌خانه ‌مرجع کانون و نمایش کتاب‌های برگزیده کلاغ سفید

کتاب‌های برگزیده «کلاغ سفید»، عنوان نمایشگاه ویژه ماه دی کتاب‌خانه ‌مرجع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

در این نمایشگاه ۶۰ عنوان کتاب‌های برگزیده ایرانی در سال‌های ١٩٩۵ تا ٢٠١۴، به نمایش گذاشته شده است.

«قصه‌های گنجشکی» اثر ناصر یوسفی، «مربای شیرین» از هوشنگ مرادی کرمانی، «کفش‌های آهنی» نوشته فریده خلعت بری، «گرگ در قفسه ی لباس» اثر نیره تقوی، «جلد دوم آدم اینجوری» از محمد رفیع ضیایی و «خانواده آقای چرخشی » نوشته طاهره ایبد از جمله کتاب‌های به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه است.

« فهرست کلاغ سفید، فهرستی است که کتابخانه بین المللی مونیخ هر سال منتشر می کند و شامل کتاب های برگزیده از ۵۰ کشور جهان است. گروهی از زبان شناسان در کتابخانه مونیخ این کتاب ها را از بین کتاب های اهدا شده از سوی کشورهای گوناگون برمی گزینند.

این کتاب خانه با بیش از ۶۰ سال سابقه فعالیت و نیز بیش از ۶۰۰هزار عنوان کتاب از ١٣٠زبان دنیا به عنوان بزرگ‌ترین کتاب‌خانه‌ی تخصصی ادبیات کودک و نوجوان در سراسر جهان، شهرت دیرینه‌ای دارد.

کتاب‌خانه مرجع کانون در هر ماه مجموعه‌ای از منابع کتاب‌خانه‌ای خود را به صورت ویژه و با موضوع‌های مختلف معرفی و در معرض دید علاقه‌مندان به حوزه‌ی ادبیات کودک و نوجوان قرار می‌دهد.

بازدید از این نمایشگاه تا پایان دی ٩٣ همه روزه به جز پنج‌شنبه، جمعه و روزهای تعطیل رسمی از ساعت ٨ تا ١۶ برای علاقه‌مندان آزاد است.

نشانی: خیابان شهید بهشتی، خیابان خالد اسلامبولی، مجتمع فرهنگی و هنری کانون

 

نویسنده
گروه خبر کتابک
exp:
2015-01-20
تاریخ:
۹۳/۱۰/۸
Submitted by editor3 on