درخواست یونیسف برای حمایت از کودکان یمنی

تیتر:
درخواست یونیسف برای حمایت از کودکان یمنی

یونیسف با ابراز نگرانی از افزایش حملات علیه کودکان یمنی در درگیری‌های این کشور از گروه‌های درگیر خواست کودکان را از هر گونه حمله مسلحانه‌ دور نگه دارند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری یمن نیوز، صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) حادثه تروریستی مرکز فرهنگی شهر إب که منجر به کشته شدن ١۶ کودک و زخمی و معلول شدن ۱۵ کودک دیگر شد به شدت محکوم کرد.

این حادثه تروریستی در مقابل مدرسه‌ای در شهر إب در حالی رخ داد که ۱۵۶ دانش آموز این مدرسه برای حضور در جشن میلاد پیامبر در ٣١ دسامبر جمع شده بودند. بیشتر قربانیان این حادثه کودکان ١٠ تا ١٧ساله بودند.

جولیان هارنس، نماینده یونیسف در یمن با اشاره به اینکه نباید کودکان هدف هیچ حمله‌ای از سوی طرف‌های مختلف یمن قرار گیرند، گفت: کشته شدن کودکان این مدرسه، بار دیگر به ما یادآوری می‌کند که درگیری‌های یمن چگونه بر زندگی کودکان این کشور تاثیر می‌گذارد.

هارنس ادامه داد: طی ماه دسامبر تعداد کودکانی که قربانی درگیری‌های یمن شدند به ٨٣ کودک رسید و این تعداد تقریبا سه برابر تعداد کودکانی است که در دسامبر ٢٠١٣ کشته شده بود.

نماینده یونیسف در یمن افزود: یونیسف بارها حوادثی را که منجر به کشته شدن کودکان شده محکوم کرده و از طرف‌های مختلف درگیر در یمن خواسته درهر شرایطی از کودکان حمایت کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: تیراندازی بی‌هدف و یا عامدانه به شهروندان از جمله کودکان به منزله زیرپا گذاشتن قوانین بین المللی حقوق بشر است.

نویسنده
گروه خبر کتابک
منبع
خبرگزاری دانشجویان ایران
تاریخ:
۹۳/۱۰/۱۷
Submitted by editor3 on