با کودکانتان برف‌بازی کنید

تیتر:
‌با کودکانتان برف‌بازی کنید

یک کارشناس ارشد مشاوره به پدر و مادرها توصیه کرد: در روزهای برفی فرزندان خود را بیرون ببرند و با آنها برف بازی کنند.

مهناز قراول‌باشی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران‌ (ایسنا)، منطقه کرمانشاه، حضور کودک در طبیعت را مفید و ضروری خواند و افزود: باید کودکانمان را با همه شرایط وفق دهیم و به بهانه اینکه هوا سرد است، مانع از بیرون رفتن و برف بازی کردن آنها نشویم.

وی معتقد است: حضور در سرما و بارش برف به کودک یاد می‌دهد خود را در برابر سرما بپوشاند، بتواند هنگام سر خوردن روی برف‌ها تعادل خود را حفظ کند و یاد بگیرد خود را با هر شرایطی وفق دهد.

به گفته این کارشناس مشاوره بازی با برف و آدم برفی ساختن به کودک کمک می‌کند خلاقیت و نبوغ به خرج دهد و توانایی‌هایش را شکوفا کند.

قراول‌باشی عنوان کرد: وقتی که کودک هنگام برف‌بازی می‌دود و فریاد می‌کشد، هیجانات و انرژی درونی‌اش تخلیه می‌شود و دیگر این هیجان را به شیوه‌های نامناسب بروز نمی‌دهد.

وی همچنین حضور پدر و مادر در برف بازی کودکان را مفید دانست و ادامه داد: اینکه کودک بداند پدر و مادر در کنار او هستند، احساس اطمینان می‌کند و به علاوه برف ‌بازی برای روحیه خود والدین هم خوب است.

این کارشناس ارشد مشاوره یادآوری کرد: البته در این بین باید اجازه داد کودک با سایر کودکان و همسالان خود نیز وارد بازی شود تا تعاملات اجتماعی را نیز بیاموزد.

نویسنده
گروه خبر کتابک
منبع
خبرگزاری دانشجویان ایران
تاریخ:
۹۳/۱۰/۲۲
Submitted by editor3 on