نویسندگان کودک به فراخوان جمعیت دانشجویی امام علی(ع) لبیک گفتند

تیتر:
نویسندگان کودک به فراخوان جمعیت دانشجویی امام علی(ع) لبیک گفتند

در پی فراخوان جمعیت دانشجویی امام علی(ع) مبنی‌بر لزوم همراهی آحاد مردم برای توسعه فرهنگ حمایت از کودکان کار، اعضای انجمن نویسندگان کودک ونوجوان به این در خواست، لبیک گفت.

به گزارش خبرنگار مهر، چندی پیش یکی از نویسندگان ادبیات کودک و نوجوان که با جمعیت دانشجویی امام علی(ع) در ارتباط است، در فضای مجازی از کلیه نویسندگان کودک و نوجوان خواست تا با اهدای ۱۰ هزار تومان، ۴۰ سانتی‌متر از یک زمین را خریداری کنند. به دنبال این اقدام، بیش از نیمی از مبلغ مورد نیاز برای انجام این کار تأمین شد و بالاخره با آغاز اسفند ماه این خانه خریداری شد.

بر اساس این فراخوان تاکید شده بود: خواهش ما این است که به جای این‌که ۵۰ هزار تومان کمک کنید، ۱۰ هزار تومان کمک کنید اما با چهار نفر دیگر در مورد خیریه ما صحبت و آن‌ها را مجاب کنید که همکاری کنند تا این حلقه گسترده‌تر شود. هر کودکی که امروز آموزش نبیند، یک بزهکار و زندانی و شوهر کتک‌بزن و زن تن‌فروش و مادر بی‌سواد در جامعه ما می‌شود.

به دنبال این اقدام، جمعی از نویسندگان کودک و نوجوان هدایای مالی خود را به شماره حساب ویژه خانه ایرانی(علم) دروازه غار تهران به شماره ۴۲۰۹۱۶۱۲/۵۸ بانک ملت قرض‌الحسنه جام شعبه چهارراه کالج به نام جمعیت امام علی(ع) یا شماره ۱۶ رقمی ۶۱۰۴۳۳۷۷۷۰۰۵۱۴۹۶ واریز کردند که در کنار جشن‌های گلریزان این موسسه مردم نهاد که عمدتا در مراکز دانشگاهی صورت می گرفت تا اینکه بالاخره مبلغ مورد با آغاز اسفند ما به طور کامل تامین و این خانه خریداری شد.

جمعیت امداد دانشجویی - مردمی امام علی(ع) به عنوان سازمانی مردم نهاد و مستقل فعالیت رسمی خود را ازسال ۱۳۷۹ در زمینه آگاهی بخشی و ارائه راهکارهای عملی در زمینه رفع معضلات اجتماعی از دانشگاه صنعتی شریف آغاز کرده است و با فعالیت داوطلبانه و مسئولانه اعضای خود موفق به تاسیس مراکز متعددی تحت عنوان خانه‌های ایرانی در نقاط محروم و حاشیه ای در استان تهران و سایر استان های کشور از جمله هرمزگان، مازندران، خراسان رضوی، کرمان، گلستان، بوشهر، قم، فارس، اصفهان و البرز شده‌است.

خانه ایرانی دروازه غار از سال ۱۳۹۰ با هدف توانمندسازی کودکان این محله از شهر تهران و کاهش آسیب های ناشی از کار اجباری، اعتیاد و محرومیت از تحصیل، تأسیس گردیده است و می کوشد با ارائه برنامه های مستمر مددکاری و تحصیلی و آموزش های فرهنگی، هنری و ورزشی و نیز خدمات پزشکی و بهداشتی و تغذیه، زمینه را برای ممانعت از سوق یافتن این کودکان به سوی بزه و سایر معضلات اجتماعی فراهم آورد و آنان را در دست یافتن به یک زندگی سالم و شکوفا یار و یاور باشد.

برای آگاهی بیش تر می توانید به نشانی اینترنتی www.sosapoverty.org مراجعه کنید.

نویسنده
گروه خبر کتابک
منبع
خبرگزاری مهر
تاریخ:
۹۳/۱۲/۱۰
Submitted by editor3 on