داوری ۱۸۲ کتاب در نخستین جایزه ادبی آذریزدی

تیتر:
داوری ۱۸۲ کتاب در نخستین جایزه ادبی آذریزدی

دبیرخانه نخستین جایزه ادبی مهدی آذریزدی از داوری ۱۸۲ کتاب در نخستین مرحله داوری این جایزه ادبی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، از پایان مهلت فراخوان جایزۀ مهدی آذریزدی در بیستم بهمن ماه سال جاری و بر اساس اعلام دبیرخانه این جایزه ادبی تا بیستم بهمن ماه سال جاری، از مجموع ۲۳ ناشر ۱۸۲ عنوان کتاب به دفتر جایزه رسیده است

بر همین اساس با آغاز مرحله نخست داوری این جایزه در ۲۹ بهمن ماه امسال در نهایت ۱۰۰ عنوان کتاب به مرحله نهایی داوی این جازه ادبی راه پیدا کردند.

بر اساس اعلام هیات داوران ۸۲ اثر باقیمانده به دلایلی چون خارج از حوزۀ بازنویسی و بازآفرینی، مناسب برای گروه سنی بزرگسال، کیفیت نامطلوب تصویر، کیفیت نامطلوب متن، کیفیت نامطلوب متن و تصویر از داوری های این جایزه به بیرون گذاشته شدند.

جایزه ادبی مهدی آذریزدی با حمایت دفتر مطالعات میرزا محمد کاظمینی و موسسه ریحانه الرسول و با همکاری شورای کتاب کودک شکل گرفته است.

این جایزه ادبی که فراخوان خود را در دی ماه امسال منتشر کرد، تصمیم دارد از سال آینده به منظور پاسداشت مقام والای مهدی آذریزدی، هر سال به بهترین بازنویسی و بازآفرینی از ادبیات رسمی و ادبیات عامیانه در انواع داستان، ادبیات دینی، تاریخی، زندگینامه و دیگر تجربه‌های ارزشمند این زمینه جوایزی اهدا کند.

این جایزه شامل نشان جایزه آذریزدی، لوح افتخار و مبلغ ۲۰ ميليون ريال جايزه نقدی است که به دو نويسنده و دو تصويرگر اثر بازنويسی يا بازآفرينی شده که از جایگاه ادبی هنری بالایی برخوردار باشد، اهدا می‌شود.

همچنین لوح تقدیر جایزه آذریزدی برای ناشرانی که آثارشان در بخش های مختلف مورد تقدیر قرار گرفته است نیز اهدا می‌شود.

نویسنده
گروه خبر کتابک
منبع
خبرگزاری مهر
تاریخ:
۹۳/۱۲/۱۱
Submitted by editor3 on