برترین راهنماهای موزه در کتابخانه و موزه ملی ملک برای قصه‌پردازی آثار

تیتر:
برترین راهنماهای موزه در کتابخانه و موزه ملی ملک برای قصه‌پردازی آثار

چهارمین دوره «مسابقه راهنمایان موزه» با موضوع «قصه‌پردازی برای آثار» در روزهای ١١ و ١٢ اسفند ١٣٩٣ خورشیدی در کتابخانه و موزه ملی ملک برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، موقوفه آستان قدس رضوی، چهارمین دوره مسابقه راهنمایان موزه به با اهداف ارتقای سطح دانشی راهنمایان، تعامل و انتقال تجربیات میان راهنمایان موزه و هم‌اندیشی برای رسیدن به راهکارها و روش‌های اجرایی راهنمایی در موزه‌ها، به همراه یک کارگاه آموزشی با تدریس «مصطفی رحماندوست»، کار خود را در روز دوشنبه ١١ اسفند ١٣٩٣ خورشیدی آغاز کرد. یک هفته پیش از آغاز کارگاه و مسابقه، کتابچه‌ای درباره چگونگی برگزاری مسابقه به همراه گزیده تصویرهای آثار موزه‌ای این موقوفه از دوره‌های گوناگون تاریخی و معرفی آن‌ها در اختیار شرکت‌کنندگان قرار گرفت تا بر اساس آن بتوانند اثر مورد نظر خود را برگزینند و هنگام اجرا، قصه طراحی شده خود را بر مبنای آن به هیات داوران ارایه دهند. شرکت‌کنندگان سپس در روز کارگاه، با تکنیک‌های قصه‌پردازی برای آثار موزه‌ای و قصه‌گویی آشنا شدند.

مسابقه در روز سه‌شنبه ١٢ اسفند ١٣٩٣ خورشیدی با حضور هیات داوران دربرگیرنده مصطفی رحماندوست نویسنده و شاعر و محمدرضا جواهری، فرزانه قایینی، رضا دبیری‌نژاد و لیلا کفاش‌زاده کارشناسان حوزه موزه‌داری برگزار شد. در این بخش، هر یک از شرکت‌کنندگان، به تناسب اثر برگزیده خود، با روش‌ها و تکنیک‌های مورد نظر خود، به معرفی اثر برای مخاطبان گوناگون پرداختند و قصه خود را ارایه کردند.

برگزیدگان چهارمین دوره کارگاه و مسابقه راهنمای موزه پس از انتخاب هیات داوران، در روز ٢٠ فروردین ١٣٩٤ خورشیدی هم‌زمان با برگزاری آیین گرامی‌داشت میلاد حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها معرفی خواهند شد و کتابخانه و موزه ملی ملک از آن‌ها تقدیر خواهد کرد.

نویسنده
گروه خبر کتابک
منبع
کتابخانه و موزه ملی ملک
تاریخ:
۹۳/۱۲/۱۳
Submitted by editor3 on