حضور رییس نمایشگاه کتاب بلونیا در تهران

تیتر:
حضور رییس نمایشگاه کتاب بلونیا در تهران

به گزارش ایلنا؛ پنجاه و دومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب کودک و نوجوان بلونیا از ١٠ تا ١٣ فروردین برگزار شد.

موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران در این دوره از نمایشگاه به نمایندگی از نشر ایران با ٣٠٠ عنوان کتاب در حوزه‌های مختلف حضور داشت.

روابط عمومی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران در گزارشی اعلام کرد: در مدت چهار روز برپایی نمایشگاه فعالیت‌های متعددی در غرفه ایران انجام شد. معرفی بیش از ١٢٠ تصویرگر ایرانی در قالب کتاب و سی‌دی، معرفی بیش از ٢٠٠ عنوان کتاب کودک در قالب کاتالوگ به زبان انگلیسی، معرفی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در قالب کاتالوگ و سی‌دی و دعوت از ناشران خارجی برای حضور در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از جمله فعالیت‌هایی بوده که در مدت برپایی نمایشگاه صورت گرفته است.

نشست ظرفیت ادبیات کودک ایران در عرصه جهان

نشست ظرفیت ادبیات کودک ایران در عرصه جهان عصر روز سه‌شنبه ١١ فروردین در محل کافه نویسندگان نمایشگاه بلونیا برگزار شد. در این نشست حایری یزدی، مدیر آژانس ادبی کیا از ایران، دکتر قادری، کارشناس ادبیات کودک از ایتالیا، پروفسور سیلویو پسیتومو از دپارتمان زبان فارسی دانشگاه بلونیا و جین دالاگارد ناشر دانمارکی آثار ایرانی به ایراد سخن پرداختند و ظرفیت‌های ادبیات کودک ایران در عرصه جهانی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. این برنامه در تقویم رسمی نمایشگاه ثبت و ضبط شده است.

برپایی روز نشر ایران

روز نشر ایران عصر روز چهارشنبه ١٢ فروردین‌ماه در غرفه موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران در نمایشگاه کتاب بلونیا برگزار شد.

در این برنامه ناشران خارجی و ناشران و تصویرگران ایرانی حاضر در نمایشگاه حضور داشتند. در این مراسم اطلاعات نشر ایران، کاتالوگ‌های معرفی تصویرگران و خلاصه‌ای از کتاب‌های شاخص ایران در اختیار ناشران خارجی قرار گرفت و از مدعوان پذیرایی به سبک ایرانی به عمل آمد.

حضور رییس نمایشگاه کتاب بلونیا در نمایشگاه کتاب تهران

نشست رییس نمایشگاه کتاب بلونیا روبرتا کیننی و پورمرجان رایزن فرهنگی ایران درایتالیا برگزار شد.

در این نشست نماینده موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران نیز حضور داشت و به صورت رسمی طی دعوت‌نامه‌ای که به امضای دکتر امیرمسعود شهرام‌نیا، قائم‌مقام نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران رسیده بود از روبرتا کیننی برای حضور در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران دعوت شد. او در این نشست گفت: برای من یک افتخار بزرگ است که در نمایشگاه کتاب تهران حضور یابم و تمام تلاش خود را می‌کنم تا در نمایشگاه کتاب تهران حضور داشته باشم.

در این نشست پورمرجان گزارشی از سفر علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به ایتالیا و تاکید دو وزیر برای حضور در نمایشگاه کتاب تهران ارائه کرد. همچنین بحث مهمان ویژه شدن ایران در نمایشگاه بلونیا بار دیگر مطرح شد تا برای سال‌های ٢٠١٧ تا ٢٠١٩ مورد بررسی قرار گیرد.

تبادل غرفه رایگان با نمایشگاه بخارست

در حاشیه نمایشگاه کتاب بلونیا دیدار با نماینده وزارت فرهنگ رومانی صورت گرفت و طرفین درباره تبادل غرفه رایگان موافقت کردند.

پنجاه و دومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب کودک و نوجوان بلونیا روز پنج‌شنبه ١٣ فروردین‌ماه به کار خود پایان داد.

نویسنده
گروه خبر کتابک
منبع
خبرگزاری کار ایران
تاریخ:
۹۴/۱/۱۷
Submitted by editor3 on