پدر و مادرها باید آموزش کتابخوانی ببینند

تیتر:
پدر و مادرها باید آموزش کتابخوانی ببینند

لیلی گلستان مترجم و گالری‌دار معتقد است که پدر و مادرها باید آموزش کتابخوانی ببینند زیرا در غیر این صورت ممکن است کودکان از کتاب و کتابخوانی فاصله بگیرند.

به گزارش ستاد خبری بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، گلستان با اشاره به فضای برگزاری نمایشگاه کتاب تهران اظهار کرد: با توجه به اهمیت نمایشگاه کتاب باید فضایی مختص این نمایشگاه آماده شود چراکه در تمام دنیا هم به همین شکل است و نمایشگاه کتاب فضای مشخصی دارد.

وی درباره وضعیت نمایشگاه کتاب تهران اظهار کرد: نمایشگاه کتاب تهران یکی از بزرگترین رویدادهای فرهنگی کشور است، اما به دلیل نبود نمونه‌های مشابه، امکان مقایسه و بررسی دقیق از ما سلب شده است و نمی‌توانیم ارزیابی جامعی از وضعیت این نمایشگاه داشته باشیم.

گلستان همچنین درباره راهکارهای افزایش سرانه مطالعه گفت: یکی از موانع افزایش سرانه مطالعه، بی‌اطلاعی خانواده‌ها از روش‌های آموزش کتابخوانی به کودکان است و به همین دلیل، در برخی مواقع کودک از کتاب و کتابخوانی فراری می‌شود. بنابراین پدر و مادرها باید آموزش کتابخوانی ببینند.

مترجم کتاب «قصه‌ها و افسانه‌ها» افزود: در بسیاری از خانواده‌ها پدر و مادرها با کتاب قهر هستند و انتظار دارند فرزندانشان کتابخوان شوند که چنین اتفاقی بعید به نظر می‌رسد، زیرا کودک در سال‌های ابتدایی زندگی از پدر و مادر الگوبرداری می‌کند و رفتار والدین در شکل‌گیری شخصیت فرهنگی کودک تاثیرگذار است.

گلستان در پایان بیان داشت: باید شرایطی فراهم شود تا افراد با هرسلیقه‌ای بتوانند به مطالعه بپردازند. در صورتی که چنین شرایطی فراهم نشود بازار کتاب‌های غیرمجاز رونق پیدا می‌کند و کسانی که به کتاب دسترسی نداشته باشند از آن فاصله می‌گیرند.

نویسنده
گروه خبر کتابک
منبع
خبرگزاری کتاب ایران
تاریخ:
۹۴/۲/۱۵
Submitted by editor3 on