نمایشگاه تصویرگری بلونیا ٢٠١۵ به تهران می آید

تیتر:
نمایشگاه تصویرگری بلونیا ٢٠١۵ به تهران می آید

آثار راه یافته به نمایشگاه تصویرگری بلونیا ٢٠١۵ در نمایشگاه «تهران - بلونیا ٢٠١۵» به نمایش در می آید.

این نمایشگاه با همکاری انجمن تصویرگران و باغ موزه ی قصر برگزار خواهد شد. در کنار نمایش آثار بولونیا ٢٠١۵، آثار تصویرگری راجر ملو، برنده جایزه هانس کریستین اندرسن ٢٠١۴، نیز به نمایش در خواهد آمد.

همچنین نمایش آثار تصویرگران ایرانی که طی ١٠ سال گذشته به نمایشگاه بلونیا راه پیدا کرده اند و کتاب های ایرانی برنده ی جایزه ی نمایشگاه کتاب کودک بولونیا (از ابتدا تاکنون) از دیگر بخش های این نمایشگاه خواهد بود.

این نمایشگاه به پیشنهاد و دعوت علی بوذری، مدیر غرفه ی ایران در نمایشگاه کتاب بلونیا ٢٠١۴، به ایران آمده است. غرفه ی ایران در نمایشگاه بلونیای امسال توسط انجمن تصویرگران به نمایندگی از سه تشکل غیر دولتی ادبیات کودک شامل انجمن نویسندگان کتاب کودک، انجمن ناشران و انجمن تصویرگران و با همکاری موسسه ی نمایشگاه‎های فرهنگی ایران برنامه‎ریزی و برپا شد.

نمایشگاه کتاب کودک بولونیا به خاطر تأکید بر تصویرگری کتاب کودک شهرت دارد. «نمایشگاه تصویرگران» نیز بزرگترین و معتبرترین نمایشگاه تصویرگری کتاب کودک است که هر ساله در بولونیا برپا می شود و تازه ترین سبک و روش های تصویرگری را به نمایش می گذارد.

«تهران - بلونیا ٢٠١۵» روز جمعه ١٨ اردیبهشت، ساعت ١٧ با حضور هیئت مدیره ی انجمن تصویرگران و «روبرتاکینی»، رئیس نمایشگاه کتاب کودک بلونیا، در نگارخانه ی ملک الشعرای بهار در باغ موزه ی قصر آغاز می شود و تا ۲۴ اردیبهشت ماه برپاست.

نویسنده
گروه خبر کتابک - شبنم عیوضی
منبع
انجمن فرهنگی هنری تصویرگران
تاریخ:
۹۴/۲/۱۶
Submitted by editor3 on