سالن سینمای کودک کانون شهرستان درمیان گشایش یافت

تیتر:
سالن سینمای کودک کانون شهرستان درمیان گشایش یافت

سینما کودک مرکز فرهنگی‌هنری درمیان کانون پرورش فکری کوکان و نوجوانان خراسان جنوبی، با ظرفیت ١۴٠ نفر و اعتبار ٧٠٠ میلیون ریال به بهره‌برداری رسید.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در مراسم گشایش سینما کودک مرکز فرهنگی‌هنری درمیان، محمد بشیری‌زاده فرماندار شهرستان درمیان، طی سخنانی کانون را مکانی ارزشمند برای پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان بر اساس تعالیم اسلامی دانست و گفت: مرکز فرهنگی‌هنری درمیان با عملکرد موفق و اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری، ادبی و مذهبی نقش مؤثری در تربیت و تعالی فرهنگ اجتماعی کودکان و نوجوانان این شهرستان مرزی داشته است.

فرماندار درمیان که خود از اعضای قدیمی کانون است، ضمن ابراز خرسندی از افتتاح یک طرح عمرانی که به کودکان و نوجوانان اختصاص دارد، گفت: کانون فضای شاد و صمیمی دارد که با حضور مربیان مهربان و دلسوز همراه با اجرای برنامه‌های متنوع خاطره‌های شیرین کودکی را در ذهن اعضا ماندگار می‌کند.

وی با اشاره به این‌که شهرستان درمیان ۴٠ کیلومتر مرز مشترک با افغانستان دارد، خاطرنشان کرد: افتتاح سینمای کودک در این شهرستان، یک هدیه به خانواده‌ها و کودکان است، حضور فعال والدین در کنار فرزندان در فضای پاک و با صفای کانون می‌تواند، زمینه‌ساز رشد و تعالی کودکان و نوجوانان شهرستان درمیان و پرورش نسلی توان‌مند و کارآمد باشد.

در ادامه‌ی این مراسم حسین مؤذن مدیرکل آفرینش‌های ادبی و هنری کانون با بیان این‌که سابقه خدمت کانون به کودکان و نوجوانان این مرز و بوم به نیم قرن رسیده است، گفت: امروزه ما شاهد عملکرد خوب کانون هستیم و باعث افتخار است که اعضای قدیمی کانون در بالاترین مقام شهرستان به عنوان فرماندار و دیگر مسؤولان دغدغه فرهنگی دارند، زیرا فرهنگ زیربنای توسعه همه جانبه یک جامعه است.

مؤذن اضافه کرد: برای پرورش نسل موفق در آینده باید فرهنگ‌سازی و آموزش را از سنین پایین و از کودکان آغاز کرد تا شاهد ظهور جامعه‌ی توسعه یافته، پویا و با فرهنگ باشیم.

مدیرکل آفرینش‌های ادبی و هنری کانون تصریح کرد: امروز دامنه فعالیت‌های کانون از مرزهای جمهوری اسلامی فراتر رفته و در بسیاری از کشورها کانون حضور فعال دارد.

وی با اشاره به فعالیت ٩١۴ مرکز فرهنگی و هنری کانون در سراسر کشور افزود: هدف از احداث سالن چند منظوره سینما کودک در این مراکز علاوه بر افزایش جذب مخاطبان کودک و نوجوان حضور والدین در این مکان و هم‌گرایی بیشتر دربین خانواده‌های ایرانی است.

هم‌چنین عبدالرضا صمدی مدیرکل کانون خراسان‌جنوبی در این مراسم گفت: سالن سینما کودک کانون شهرستان درمیان با ظرفیت ١۴٠ نفر و اعتبار ٧٠٠ میلیون ریال تجیهز و راه‌اندازی شده است.

صمدی با بیان این‌که کودکان امروز پدران و مادران آینده هستند، افزود: فراهم کردن فرصت کسب مهارت و استعدادیابی کودکان و نوجوانان زمینه‌ساز جامعه‌ای با شهروندان فرهیخته، هنرمند و اهل ذوق است.

مدیرکل کانون خراسان جنوبی افزود: ارتقای فرهنگی جامعه کاهش آسیب‌های اجتماعی و تحکیم روابط انسانی را در پی خواهد داشت.

در پایان این مراسم فیلم کوتاه «کلاغه کجاست روی درخت» سروده افسانه شعبان‌نژاد به نویسندگی و کارگردانی علی اصغرزاده از مجموعه تولیدات کانون به نمایش در آمد تا کودکان شهرستان درمیان اولین فیلم را در کنار مسوولان و خانواده‌هایشان به تماشا بنشینند.

نویسنده
گروه خبر کتابک
منبع
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
تاریخ:
۹۴/۳/۲۶
Submitted by editor3 on