دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان ۱۰ هزار دلار به کودکان پناهنده در امریکا کمک می کند

تیتر:
دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان ۱۰ هزار دلار به کودکان پناهنده در امریکا کمک می کند

دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان ۱۰ هزار دلار به پروژه کودکان در بحران برای کودکان پناهنده بدون همراه که سازمان REFORMA، انجمن ملی خدمات رسانی کتابداری و اطلاع رسانی به لاتین تبارها و اسپانیایی زبانان اجرا می شود، اهدا کرد.

دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان در نشست آوریل ۲۰۱۵ خود اهدای ۱۰ هزار دلار به این پروژه را تصویب کرد. این کمک مالی از طریق رئیس شعبه ی ملی دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان امریکا در کنفرانس سالیانه ی انجمن کتابداری امریکا در سان فرانسیسکو اهدا خواهد شد.

سازمان رفرما تلاش می کند با فرستادن کتاب و نوشت افزار برای کودکان پناهنده ای که اغلب بدون همراه در بازداشتگاه های مرزی نگهداری می شوند تحمل این دوره را برای آن ها آسانتر کند.

این کودکان بیشتر کودکان اسپانیایی زبانی هستند که از خشونت و درگیری های ال سالوادور، گواتمالا و هندوراس فرار کرده اند و به امریکا آمده اند. تاکنون بیشترین کوشش ها برای پاسخگویی به مشکلات حقوقی، پزشکی و نیازهای اولیه آن ها متمرکز بوده است و کمتر به نیازهای عاطفی – اجتماعی و اطلاعاتی آن ها پرداخته شده است. این کودکان در مکان های انبار مانندی نگهداری می شوند بدون این که فعالیتی برای پرورش ذهن و سرگرمی آن ها در نظر گرفته شده باشد. این کودکان درباره ی آینده شان چیزی نمی دانند و نمی دانند آیا به خانواده هایشان خواهند پیوست یا خیر.

پاتریشیا آلدانا رئیس صندوق کمک به کودکان در بحران در دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان می گوید: "هر ساله ۶۰ میلیون نفر در سراسر جهان مهاجرت می کنند. نیمی از آن ها کودک هستند. این اتفاق تنها جاهای دور اتفاق نمی افتد. این اتفاق همین جا در امریکا هم رخ می دهد. نزدیک به ۱۰۰هزار کودک از امریکای مرکزی سفر خطرناکی را به جان می خرند تا جای امن و راهی برای زنده ماندن پیدا کنند. کسانی که پول می گیرند تا آن ها را به امریکا برسانند اغلب آن ها را فریب می دهند و تنها رها می کنند و سرانجام هنگامی که به مرزها می رسند هزاران نفر از آن ها دستگیر یا بازگردانده می شوند. بسیاری از کودکانی که به تنهایی به امریکا آمده اند برای ماه ها در بازداشتگاه هستند تا سرنوشت شان مشخص شود. در حقیقت آن ها زندانی هستند. همه ی کسانی که در امریکا زندگی می کنیم به جز بومی ها، یا برای پناه یا برای فرصتی جدید به این جا آمده ایم. وظیفه ی ما که از زندگی امن و راحت برخوداریم در قبال افرادی که از آن محرومند چیست؟"

سازمان رفرما برای پاسخگویی به نیاز این ۷۰ هزار کودک پروژه ی کودکان در بحران را اجرا می کند و برای فرستادن کتاب برای این کودکان در بازداشتگاه های تگزاس، نیومکزیکو، آریزونا و همچنین به مکان هایی که پس از رسیدگی به وضعیت شان به آن جا فرستاده می شوند به کمک مالی نیاز دارد. در فاز دوم رفرما کوله پشتی هایی حاوی کتاب، کاغذ، مداد، پاک کن، مداد شمعی و یک دفترچه را برای این کودکان می فرستد.

دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان سازمان غیر انتفاعی است که در سال ۱۹۳۵ در زوریخ بنیان گذاری شد. این دفتر شبکه ای است از افرادی که در سراسر دنیا برای رساندن کتاب به دست کودکان تلاش می کنند. این دفتر ۷۵ شعبه ملی دارد که برخی از این کشورها در زمینه نشر کتاب کودک بسیار پیشرفته هستند و برخی نیز نوپا. این دفتر از پروژه های کتاب درمانی برای کودکان در بحران – جنگ و بلاهای طبیعی – پشتیبانی می کند.

برگردان:
شبنم عیوضی
منبع
ibby.org
تاریخ:
۹۴/۴/۸
Submitted by editor3 on