کم‌خونی دانش‌آموزان معضلی جدی در سیستان‌وبلوچستان

تیتر:
کم‌خونی دانش‌آموزان معضلی جدی در سیستان‌وبلوچستان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌ پزشکی زاهدان از کم‌خونی دانش‌آموزان استان بعنوان معضل بزرگ و جدی یاد کرد و گفت: مشکل کم‌خونی وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان را به مخاطره می‌اندازد و برای رفع این مشکل دانشگاه علوم‌پزشکی زاهدان با همکاری آموزش وپرورش با اجرای طرح آهن‌یاری ویژه دختران ششم ابتدایی به بالا به توزیع قرص آهن در سراسر استان پرداخته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه سیستان و بلوچستان، طباطبایی در کارگروه پایگاه تغذیه سالم بر تجهیز و راه‌اندازی بوفه‌های عرضه موادغذایی سالم در مدارس استان تاکید کرد.

وی بیان کرد: وعده صبحانه نقش موثری در سلامت جسمی و فکری کودکان دارد و ثابت شده که بچه‌هایی که صبحانه نمی‌خورند دارای ضریب هوشی پایین‌تر وقدرت یادآوری و یادگیری کمتری هستند.

طباطبایی اظهارکرد: تغذیه یکی از مسائلی است که کمک شایانی در یادگیری بهتر به دانش‌آموزان می‌کند.

وی تاکید کرد: سال هایی که کودک در مدرسه ابتدایی می‌گذراند از نظر تغذیه دوره بسیار مهمی است، زیرا رشد کودک در این سنین ادامه دارد و اگر چه سرعت رشد او کمتر از سالهای اول زندگی است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی زاهدان گفت: وجود ۶۰۰۰ مدرسه در سراسر سیستان و بلوچستان فرصت خوبی برای فرهنگ‌سازی قشر آینده کشور است که بتوانیم الگوهای سنتی و محلی و سبک غذاهای سالم برای دانش‌آموزان را از طریق آموزش به آنان و خانواده‌هایشان ترویج کنیم.

طباطبایی همچنین بر لزوم توانمندسازی مدیران و مربیان سلامت در مدارس بعنوان افرادی که می‌توانند نقش مهمی را در ترویج تغذیه سالم در بین دانش‌آموزان ایفاء کنند، تاکید کرد.

وی ابراز امیدواری کرد: با حمایت طلبی خوبی که در سطح ملی به مشکل سوءتغذیه استان وجود دارد، بتوانیم گام‌های موثری را در ارتقاء امنیت غذایی استان برداریم.

در این کارگروه در زمینه تجهیز بوفه‌های عرضه موادغذایی سالم در مدارس استان بر اساس دستورالعمل پایگاه تغذیه سالم تاکید و مقرر شد مدارسی که جایگاه بوفه موادغذایی ندارند با کمک خیرین مدرسه ساز و آموزش و پرورش نسبت به ساخت آن اقدام شود.

نویسنده
گروه خبر کتابک
منبع
خبرگزاری دانشجویان ایران
تاریخ:
۹۴/۴/۱۳
Submitted by editor3 on