آثار برگزیده ایرانی فهرست افتخار دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان ۲۰۱۶ اعلام شد

کمیته جوایز شورای کتاب کودک، از میان آثار برتر سال های گذشته سه اثر را برای فهرست افتخار ۲۰۱۶ به دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان معرفی کرد.

 این کمیته کتاب های «آرش، حکایت تیر انداختن مرد قصه‌گو» نوشته مرجان فولادوند (نشر افق) را در بخش تالیف، «مترسک و خدمتکارش» ترجمه فرزاد فربد (نشر پنجره) را در بخش ترجمه و «زال و سیمرغ» با تصویرگری مانلی منوچهری (کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان) را در بخش تصویر برای معرفی به فهرست افتخار دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان ۲۰۱۶ برگزید. 

این فهرست از سال ۱۹۵۶ منتشر می شود و یکی از گسترده ترین و موثرترین ابزار این دفتر برای پیشبرد هدف اش در افزایش درک و تفاهم بین المللی از راه ادبیات کودک است.

معرفی پدیدآورندگان برای دریافت لوح افتخار و درج اطلاعات آثارشان در فهرست افتخار، فرصتی استثنایی برای معرفی کتاب های برتر ایرانی است.

لوح های افتخار، طی مراسمی در سی و پنجمین کنگره بین المللی ادبیات کودک و نوجوان (نیوزیلند، ۲۰۱۶) به پدید آورنده‌ها از ۷۷ کشور عضو IBBY اهدا خواهد شد.

فهرست افتخار دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان، فهرستی از آثار برجسته و برگزیده و تازه منتشر شده‌ای است که هر دو سال یکبار، به منظور ستایش از نویسندگان، تصویرگران و مترجمان کشورهای عضو IBBY ارائه می‌شود. گزینش این آثار تنها از سوی شعبه های ملی صورت می‌گیرد.

از آثاری که تاکنون از ایران به این فهرست راه یافته است می توان «طبقه هفتم غربی» و «عاشقانه های یونس در شکم ماهی» جمشید خانیان، «من هشتمین آن هفت نفر هستم» عرفان نظرآهاری، «پارسیان و من»آرمان آرین، «امپراتور کلمات» احمد اکبرپور، «دیوانه و چاه» محمدرضا شمس را نام برد.

 فهرست افتخار سال های گذشته را از سایت IBBY دانلود کنید

Submitted by editor3 on