چهارمین دوره نذر و اهدای کتاب برگزار می شود

چهارمین دوره ی نذر و اهدای کتاب به یاری گروهی از جوانان ۱۲ و ۱٣ اسفند در باشگاه دانشجویان تهران برگزار می‏ شود. برگزارکنندگان این طرح از همه دعوت کرده است که کتاب هایی را که نیاز ندارند به این طرح هدیه کنند. بنا به گفته ی برگزارکنندگان بخش بزرگی از مخاطبان این کتاب ها کودکان و نوجوانان هستند. 

روستاها و کتابخانه‌های روستایی، سازمان‌های مردم‌نهاد، موسسه های حمایت از کودکان بدسرپرست و بی‌سرپرست و حتی دانشگاه‌های کوچک شهرستان‌ها یا کانون‌های اصلاح و تربیت مقصد کتاب‌هایی است که در «نذر و اهدای کتاب» اهدا خواهند شد. هدف این طرح رساندن کتاب‌ها به جایی است که به آن‌ها نیاز هست؛ جایی که خواننده علاقه‌مند وجود دارد، اما کتاب کم است.

‌«نذر کتاب» تاکنون  بیش از چهل هزار جلد کتاب و نشریه به روستاها، مرکزهای خیریه و کتابخانه‎ها در بیش از سی استان کشور فرستاده است. در دوره ی پیش، کتاب‌ها‏ی رده بزرگسال نیز برای تجهیز کتابخانه‌های زندان‌ها به زندان‌ بزرگ تهران، رجایی‌شهر، قزل‌حصار و کانون اصلاح و تربیت هم فرستاده شد.

در طرح «نذر و اهدای کتاب» همه جور کتاب و نشریه‌ای جمع‌آوری می‌شود؛ کتاب‌های نو، دست دوم و متعلق به هر حوزه و رده سنی. کتاب‌ها پس از دسته‌بندی بر اساس موضوعی که دارند به جایی فرستاده می‌شوند که بیشترین خواننده را داشته باشند. 

نشانی: خیابان ۱۶ آذر، نبش خیابان ادوارد براون، باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران

nazreketab@gmail.com

نویسنده
شبنم عیوضی
Submitted by editor3 on