خرگوش کوچولوی ترسو

عنوان لاتین
‭When I'm feeling Scared

توان درک و کنترل احساسات قوی، در هر سن و سالی که باشیم، کاری دشوار است، اما برای کودکان در سنین پایین می‌تواند امری پیچیده‌تر و دشوارتر باشد. کودکان ممکن است حتی کلمات مناسب برای توضیح احساساتشان را بلد نباشند.

ترسیدن از بعضی پدیده‌ها، مانند تاریکی یا جانوران خطرناک، امری عادی است. اما کودکان گاهی از پدیده‌هایی می‌ترسند که آن‌قدر که به نظر می‌رسد ترسناک نیستند. «کتاب خرگوش کوچولوی ترسو» با زبانی ساده کودکان را با احساس ترس و پدیده‌هایی که ممکن است از آن‌ها بترسیم آشنا می‌کند و در آخر راه‌هایی برای پذیرفتن این احساس وکنترل آن پیشنهاد می‌دهد.

از این مجموعه، سه جلد دیگر خرگوش کوچولوی خوشحال، خرگوش کوچولوی عصبانی و خرگوش کوچولوی غمگین نیز ترجمه و منتشر شده است. کتاب‌های این مجموعه به کودکان کمک می‌کنند تا احساسات خود را درک کنند و بپذیرند هرکس در هر زمانی ممکن است درگیر چنین احساساتی شود و به آن‌ها پیشنهاداتی می‌دهد تا بتواند احساسات خود را به شکلی که مناسب و مورد قبول خودشان و دیگران است به اشتراک بگذارند. این کتاب‌ها به کودکان و حتی والدین آن‌ها می‌گوید احساس ترس، ناراحتی و عصبانیت، احساساتی عادی هستند، این اتفاق برای همه‌ی ما می‌افتد و هیچ احساسی تا ابد به همان شکل باقی نمی‌ماند.

«تریس مورونی» با تصاویر جذاب و گاهی طنزآمیز شخصیت دوست داشتنی خرگوش کوچولو، به خوبی احساسات مختلف را برای مخاطبان بازسازی می‌کند.

«تریس مورونی» با این مجموعه نویسنده‌ای شناخته شده در جهان است و اثرش تاکنون به هفده زبان در دنیا ترجمه شده است.

در انتهای هر کتاب، برای استفاده‌ی والدین یا مربیان، تعدادی پرسش برای مرور قصه و گفتگو درباره‌ی احساسات کودک پیشنهاد شده است.

فراهم کردن بستری برای توسعه‌ی مهارت‌های کودکان در شناخت و مدریت احساساتشان، به افزایش اعتماد به نفس و عزت نفس آن‌ها کمک کرده و ذهن آن‌ها را خوش‌بین و امیدوار نگه می‌دارد. به این ترتیب می‌توان امیدوار بود سلامت حسی کودکان به درستی پایه‌ریزی شود.

برگردان
صبا رفیع
تصویرگر
تصویرگر
Trace Moroney, تریس مورونی
تهیه کننده
صفورا زواران حسینی
سال نشر
۱۳۹۴
مترجم
نویسنده
Trace Moroney, تریس مورونی
ویراستار
محمدرضا افضلی
Submitted by editor3 on