مشکل زرافه‌ای

عنوان لاتین
Giraffe problems

کتاب «مشکل زرافه‌ای» در مورد ادوارد زرافه است. او اصلا از داشتن گردن به این درازی احساس خوش‎آیندی ندارد. حتی از نظرش گردنش اصلا مفید نیست. اما سایروس لاک‌پشت جور دیگری به این ماجرا نگاه می‌کند.

ادوراد از گردنش راضی نیست. به نظرش زیادی دراز است. لق می‌زند، رنگش خوب نیست، شل و ول است و باعث می‌شود تا همه به او زل بزنند، یعنی همه‌ی جانوران. او سعی می‌کند تا گردنش را با انواع لباس‌ها بپوشاند. یا خودش را در جاهای مختلف پنهان کند. به نظر او گردن همه‌ی جانوران دیگر کاملا مناسب است. یکی از روزها که ادوارد مطابق معمول مشغول قایم شدن است تا غروب شود و در حالی که کسی او را نمی‌بیند بیرون بیاید، با لاک‌پشتی به نام سایروس روبرو می‌شود. سایروس که مدتی است او و گردنش را زیر نظر دارد، به او می‌گوید که آرزویش داشتن گردنی مثل زرافه است. در ضمن به او می‌گوید که روزها و شب‌هاست که موزی روی درخت بلندی دیده کاملا رسیده و نظرش را جلب کرده و آرزویش چیدن آن است. ادوارد موز را به راحتی برایش می‌چیند. پس از آن هر دو خصوصیات خوب گردن یک دیگر را به هم می‌گویند و خودشان متوجه می‌شوند که داشتن گردن‌هایشان چه‌قدر با نوع زندگی‌شان تناسب دارد.

«مشکل زرافه‌ای» کتابی است با متن ساده و روان و تصاویر بزرگ و جذاب. داستان ساده‎‌ آن که گاهی با طنز همراه است، بسیار برای بلندخوانی برای کودکان به‌خصوص سال‌های اول دبستان مناسب است.

«جوری جان» نویسنده امریکایی کتاب‌های کودکان و بزرگسالان است. کتاب‌های مختلف او تاکنون چند بار جایزه پرفروش‌ترین کتاب سال را دریافت کرده‌اند.

«لین اسمیت» تصویرگر و نویسنده امریکایی کتاب کودکان است. او فارغ‌االتحصیل رشته هنر است و تاکنون جوایز زیادی برای تصویرگری‌هایش دریافت کرده است.

گزیده‌هایی از کتاب

مامانم همیشه می‌گفت من باید به گردنم افتخار کنم. می‌گفت حیوانات دیگر خیلی دوست دارند گردنی مثل من داشته باشند.

آره، حتما!

مامان ببخشیدها، ولی هیچ کس این گردن را نمی‌خواهد.

گردنم از آن گردن‌هاست که فقط یک مامان می‌تواند قربان صدقه‌اش برود.

برگردان
آناهیتا حضرتی کیاوندانی
تصویرگر
تصویرگر
Lane Smith, لین اسمیت
سال نشر
1398
ناشر
نویسنده
Jary John, جوری جان
نگارنده معرفی کتاب
ویراستار
پریا لطیفی‌خواه
Submitted by skyfa on