کلاس قصه خوانی خانم بروکس

عنوان لاتین
Miss Brooks loves books!(and I don’t)

کتاب «کلاس قصه‌خوانی خانم بروکس»، ماجرای دختر کوچکی است که برخلاف بقیه همکلاسی‌ها و مربی کتابخوانی‌اش اصلا از کتاب خوشش نمی‌آید. به نظر او همه کتاب‌ها لوس و بی مزه هستند. اما اوضاع به طرز خاص و عجیبی عوض می‌‍شود.

خانم بروکس کتابدار، بسیار به کتاب‌هایی که برای بچه‌ها می‌خواند علاقه‌مند است و حتی برای خواندن هر کدام، سعی می‌کند تا لباس ویژه و ابزار آن را هم فراهم کند تا بسیار جذاب‌تر شود. همه بچه‌ها هم به اندازه خانم بروکس لذت می‌برند، به غیر از دختر کوچکی که داستان‌ها و شخصیت‌ها همه برایش لوس هستند. او نه از موش‌ها و خرگوش‌های کتاب‌ها خوشش می‌آید و نه از غول‌ها و اژدها. بالاخره زمان هفته کتابخوانی می‌رسد و خانم بروکس از بچه‌ها می‌خواهد تا کتاب مورد علاقه‌شان را معرفی کنند و در طول هفته آن را برای بقیه بخوانند. خانم بروکس کلی کتاب به دخترک می‌دهد تا با مادرش بخواند و کتاب مورد علاقه را پیدا کند؛ اما باز هم فایده‌ای ندارد. مادرش در عین کلافگی به او می‌گوید که داستان‌ها مشکلی ندارند؛ بلکه این اوست که مانند زگیل سمج است! و دقیقا همین لحظه است که مشکل حل می‌شود. او با اشتیاق دنبال کتابی است که در داستانش زگیل داشته باشد! و چه کتابی بهتر از شرک با بینی پر از زگیل! حالا او هم کتاب مورد علاقه‌اش را پیدا کرده است و می‌داند که می‌تواند در بین کتاب‌ها موضوعات جذابش را پیدا کند.

«کلاس قصه خوانی خانم بروکس»، کتابی است ساده و روان و شاد با تصاویر جذاب و متن‌هایی کوتاه که آن را به یکی از گزینه‌های مناسب بلندخوانی و تشویق کودکان به کتاب‌ خواندن تبدیل کرده است.

«باربارا باتنر» نویسنده‌ای امریکایی است که به غیر از نویسندگی و تصویرگری کتاب‌های کودکان، در زمینه فیلم‌های انیمیشن، روزنامه نگاری و طنزنویسی هم فعالیت می‌کند.

«مایکل امبرلی» نویسنده و تصویرگر کتاب کودکان است. آثار او تاکنون جوایز زیادی دریافت کرده‌اند.

گزیده‌هایی از کتاب

همه‌ی روزهای هفته کتاب، بچه‌ها داستان‌هایی در مورد قطارها، پری‌ها، گاوچران‌ها و سگ‎‌ها برای بقیه خواندند.

وقتی خانم بروکس نظر من را می‌پرسد، می‌گویم: «خیلی گل داشت»، «خیلی پر مو بود»، «خیلی تق تق داشت» یا «خیلی پیتیکو پیتیکو داشت»

برگردان
نسرین وکیلی
تصویرگر
Michael Emberly, مایکل امبرلی
سال نشر
1399
ناشر
نویسنده
Barbara Batner, باربارا باتنر
نگارنده معرفی کتاب
ویراستار
مسعود ملک‌یاری
Submitted by skyfa on