مهمانی هیولاهای دندان

عنوان لاتین
Die Zahnmonster-party

کتاب «مهمانی هیولاهای دندان» درباره خرس کوچکی به نام کودی است. کودی خوردن شیرینی و شکلات را خیلی دوست دارد. اما وقتی دندانش درد می‌گیرد و مجبور می‌شود پیش دکتر رایکو برود متوجه می‌شود که غیر از او، هیولاهای دندان هم شیرینی و شکلات را خیلی دوست دارند. دکتر رایکو برای کم شدن درد دندان کودی مجبور می‌شود علاوه بر شستن دهان کودی، به کمک مته کوچک دندانپزشکی هیولایی که داخل دندانش قایم شده را هم بیرون بکشد. دکتر رایکو از کودی می‌خواهد که بیشتر حواسش به دندان‌هایش باشد و حتماً بعد از خوردن شیرینی و قبل از خواب دندان‌هایش را مسواک بزند.

دکتر رایکو که واقعاً یک دندانپزشک متخصص کودکان است در آخر کتاب نیز توصیه‌هایی برای کودکان دارد و بخشی از تجربیات خود را نیز در اختیار کودکان می‌گذارد. دکتر رایکو به کمک نویسنده دیگری یعنی «سایاکو اوشیدا» کتاب «مهمانی هیولاهای دندان» را برای کودکان و برای محافظت از دندان‌های آنان نوشته است.

تصویرگر کتاب «مهمانی هیولاهای دندان»، «ایوتارلت» از تصویرگران آلمانی - فرانسوی مهم کتاب‌های کودک است. او کتاب‌های فروانی برای کودکان تصویرسازی کرده و نوشته است. از جمله مجموعه­ کتاب «داوی خرگوش کوچک» که در آن هر بار داوی آموزشی را در قالب داستان برای کودکان بیان می­کند.

«ماندانا نارنجیها و حسام سبحانی طهرانی» کتاب­‌های زیادی را به صورت مشترک و بیشتر برای انتشارات میچکا و مبتکران ترجمه کرده­اند، از جمله «شلی گوسفند کوچولو»، «قوقوری کوچک بزرگ می­‌شود» و «کنسرت پنج موش بامزه».

گزیده‌هایی از کتاب

«کودی عاشق شیرینی بود.

او از صبح یک عالمه شکلات، چند تا کلوچه و کلی بستنی و نوشابه‌ی گازدار خورده بود.

کودی گفت: به‌به! جه خوشمزه‌ه‌ه‌ه!»

کودی نمی‌دانست که هم‌زمان خیلی‌های دیگر هم از شیرینی‌خوردن او لذت می‌برند.

ولی آن‌ها کی بودند؟

کودی خیلی زود با آن‌ها آشنا شد.»

برگردان
ماندانا نارنجیها, حسام سبحانی طهرانی
تصویرگر
تصویرگر
Eve Tharlet, ایو تارلت
سال نشر
1398
ناشر
نویسنده
Dr.Reiko, Sayako Uchida, دکتر رایکو, سایاکو اوشیدا
نگارنده معرفی کتاب
Submitted by skyfa on