با قورباغه بشمار

عنوان لاتین
Mijn kikker telboek

کتاب مقوایی عددآموز «با قورباغه بشمار» یکی دیگر از کتاب‌های مجموعه کتاب‌ «قورباغه» اثر «ماکس‌ فلت‌هاوس» نویسنده و تصویرگر برجسته‌ هلندی است. در این کتاب تعاملی و رنگارنگ، کودکان همراه با قورباغه و دوستانش با اعداد و شمارش آشنا می‌شوند.

کتاب «با قورباغه بشمار» یک کتاب مفهومی است که برای کودکان نوپا و خردسال مناسب و جذاب است. این دست کتاب‌های مفهومی که اغلب روایت خاصی ندارند، مفاهیم ساده‌ای را در سنین پایین به کودکان می‌آموزند و علاوه بر رشد مهارت‌های شناختی کودکان، بستر خوبی برای ورود آنان به دنیای داستان‌ها و مفاهیم پیچیده‌تر هستند.

در آغاز کتاب قورباغه و دوستانش به اختصار معرفی می‌شوند تا کودکانی که برای نخستین بار است با این شخصیت‌های دوست‌داشتنی آشنا می‌شوند بهتر بتوانند با کتاب ارتباط بگیرند. در صفحه‌های بعدی قورباغه به گردش در طبیعت می‌رود، نقاشی می‌کشد، به مهمانی و... می‌رود، و شبدرها، زنبورها، پرنده‌ها، گل‌ها و چیزهای دیگر را می‌شمارد. در هر صفحه کودک تشویق می‌شود که همراه با او شمردن را تمرین کند. در هر صفحه از این کتاب رخداد ساده‌ای به تصویر کشیده شده است و در صفحه‌ی روبه‌روی آن دو المان یا شیء که در تصویر آمده‌اند با کمک دایره‌های رنگی شمارش می‎شوند. این کتاب کودکان خردسال را با اعداد و شیوه‌ی نگارش آن‌ها نیز آشنا می‌کند. در پایان کتاب هم بار دیگر اعداد 1 تا 10 همراه با تصاویر چیزهایی که در کتاب شمارش شده‌اند آمده است که می‌تواند تمرین و مرور جالب و لذت‌بخشی برای کودک شما باشد.

مجموعه کتاب‌های قورباغه از شناخته‌شده‌ترین آثار «ماکس فلت‌هاوس» است. این نویسنده و تصویرگر در سال 2004 برنده‌ی جایزه‌ی هانس کریستین اندرسن شد. در ماجراهای قورباغه و دوستانش، فلت‌هاوس پیچیده‌ترین مفاهیم انسانی را با زبانی و تصاویری ساده اما گویا بیان می‌کند. کتاب‌های مقوایی این مجموعه نیز کتاب‌های تصویری مفهومی برای کودکان خردسال‌تر هستند. بیش از 20 عنوان از مجموعه کتاب‌های قورباغه به زبان هلندی منتشر شده است. کتاب‌های قورباغه به حدود 50 زبان ترجمه شده است و در سراسر دنیا کودکان را شیفته‌ خود کرده است. کتاب‌های «قورباغه دوست پیدا می‌کند»، «قورباغه و گنج»، «قورباغه می‌ترسد»، «قورباغه و غریبه» و «قورباغه و آواز پرنده» و «قورباغه و شهاب» از جمله کتاب‌های دیگر این مجموعه است که موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان با خرید کپی رایت منتشر کرده است. از سری کتاب‌های مقوایی «قورباغه» برای کودکان خردسال نیز تا کنون دو عنوان «با قورباغه بشمار» و «قورباغه بیمار است» از سوی همین ناشر منتشر و روانه‌ی بازار کتاب کودک شده است.

سارا یوسف‌پور، مترجم این کتاب، که از اعضای برنامه‌ ترویج کتابخوانی «با من بخوان» است، در ترجمه‌ و ویرایش کتاب‌های باکیفیت ادبیات کودک و نیز تدوین دستنامه‌های راهنمای کتابخوانی برای مربیان، مروجان و خانواده‌ها، با انتشارات موسسه‌ پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان (کتاب‌های تاک) همکاری دارد. سه عنوان دیگر از مجموعه قورباغه با ترجمه‌ی او از سوی این انتشارات به چاپ رسیده است.

گزیده‌هایی از کتاب

   بخشی از تصاویر کتاب «با قورباغه بشمار» را می‌توانید مشاهده کنید: 

 

غافل گیر کردن اردک، کتاب با قورباغه بشمار

تصاویر کتاب با قورباغه بشمار

برگردان
سارا یوسف‌پور
تصویر اضافی
تصویرگر
Max Velthuijs, ماکس فلت‌هاوس
سال نشر
1400
نویسنده
Max Velthuijs, ماکس فلت‌هاوس
نگارنده معرفی کتاب
Submitted by skyfa on