شهلا انتظاریان

در این صفحه می توانید اطلاعاتی از لیست کتاب ها، مقالات، خبرهای مرتبط با شهلا انتظاریان را مشاهده کنید.

رمان «موسیقی استخوان» داستانی فراواقع درباره‌ی بازگشت آدمی به بستر طبیعت و خویشتنِ خویش است. شخصیت‌های اصلی داستان نوجوانانی با نام‌های سیلویا و گابریل‌‌اند. سیلویا دخترکی خجالتی است که به اجبار مادرش از شهر و دوستانش دور شده و همراه با مادر به زادگاه کودکی او آمده است؛ منطقه‌ای دور از داشته‌ها و دستاوردهای شهری و تا حدودی بکر. شخصیت دیگر پسرکی به نام گابریل است که پیش از این‌ها، همراه با پدر و برادر کوچک‌ترش در این منطقه ساکن شده‌اند. او، که پسرکی بسیار باهوش است، برعکس سیلویا، حضور در طبیعت بکر را به بودن در شلوغی شهر ترجیح می‌دهد. زیرا حضور در این منطقه به او اجازه می‌دهد که خودش باشد، بی‌آنکه نیازی به تقلید داشته باشد. گابریل نمی‌خواهد به دلیل توانایی‌ها و هوش فوق‌العاده‌اش به روباتی لبریز از اطلاعات بدل شود. او دوست دارد به جای فرو بردن سرش در دنیایی از اطلاعات، پسرکی آزاد و رها باشد که برای تجربه کردن اصالت قائل است.
شنبه, ۲۹ مرداد
اگر بفهمید شاگرد جدیدی که همین‌ چند روز پیش روی نیمکت کلاس نشسته بود، الان تکه‌تکه‌شده توی یک چمدان بزرگ است چه احساسی پیدا می‌کنید؟! چشمان‌تان گرد شده و از وحشت به خودتان می‌لرزید؟ نترسید! نه، این یک داستان جنایی یا ترسناک نیست! فقط پای یک «پسر کاملاٌ جدید» در میان است، که در واقع اصلاً انسان نیست. گیج شده‌اید؟ شاید بهتر باشد ماجرا را از ابتدا برای‌ شما توضیح دهیم.
شنبه, ۱۸ تیر
کتاب «دلشورهٔ روز اول» از مجموعه کتاب «داستان‌های معلم دوست داشتنی ما»، داستان دلشوره‌ای است که با وارد شدن به یک فضای جدید آدم را فلج می‌کند. ترس و وحشت و ناتوانی‌ای که با روبه‌رو شدن با شرایط تازه همه وجودمان را فرا می‌گیرد. با خواندن این کتاب، کودکان متوجه می‌شوند که دلشوره و ناآرامی فقط مخصوص کودکان نیست، بلکه هر کسی، حتی آموزگارها هم می‌توانند در شرایط تازه به آن دچار شوند.
سه شنبه, ۲۹ تیر
«هر وقت خوک‌ها پرواز کنند» داستان ماجراجویی‌های یک گاو است. او شرایط را تغییر می‌دهد، کارهایی می‌کند که تا به حال یک گاو آن‌ها را انجام نداده است و در این مسیر خوک‌ها را نیز به پرواز در می‌آورد.
سه شنبه, ۲۰ آبان
کتاب «اول تو بازی کن» داستانی واقعگرا است که هر فصل آن از زبان یکی از شخصیت‌ها روایت می‌شود. زندگی دو نوجوان دختر و پسر که هر یک مشکلاتی با خانواده و همکلاسی‌هایشان دارند.
یکشنبه, ۱۳ بهمن
در کتاب «قول بچه قورباغه» کرم و بچه قورباغه عاشق سرتا پای هم شدند. کرم شد «رنگین‌کمان رنگی» بچه قورباغه و بچه قورباغه شد «مروارید سیاه» کرم.
شنبه, ۵ بهمن
هفت موش کور برای بازی بیرون می‌روند و با چیزی عجیب در نزدیکی لانه‌شان برخورد می‌کنند. هریک از موش‌ها در یکی از روزهای هفته از لانه خارج می‌شود و می‌رود تا آن چیز عجیب را شناسایی کند.
چهارشنبه, ۱۱ دی
کتاب «سرزمین دختران فراموش شده» داستان واقعگرای دو خواهر است که با نامادری خود زندگی می‌کنند. این خانواده از فیلیپین به امریکا مهاجرت کرده‌اند و بچه‌ها در شرایط سختی به سر می‌برند.
دوشنبه, ۲۵ آذر
 داستان کتاب «رنگ خورشید» در یک روز شکل می‌گیرد. آمیزه‌ای از واقعیت و تخیل و وهم، بدون مرز مشخصی بین این‌ها.
دوشنبه, ۱۷ تیر
کتاب «لاشخور کتاب» داستانی است هیجان‌انگیز، پر تعلیق و ترسناک از جنیفر چمبلیس برتمن. خانواده امیلی مرتب در حال جابه جایی هستند. این بار آن‌ها به سانفرانسیکو می‌روند و امیلی خوشحال است، چرا که خالق بازی آنلاین و پرسروصدای «لاشخور کتاب» که امیلی از طرفداران سفت و سخت آن است، در این شهر زندگی می‌کند.
شنبه, ۳۱ فروردین
کتاب «آهااای دنیا» درباره ویرجیل سالیناس، پسری خجالتی، ناشنوا، از خانواده‌ای فیلیپینی و ساکن امریکاست. مشکلش برقراری ارتباط با دیگران است.
سه شنبه, ۲۷ فروردین
کتاب «همیشه با من بمان»، داستانی است عاطفی، عاشقانه و روانکاوانه که از زبان سه راوی مختلف روایت می شود؛ دو برادر و یک دختر.
یکشنبه, ۱۸ فروردین
در کتاب «قصه آنجلینو براون» پری کوچکی یک دفعه توی جیب برت براون، راننده اتوبوس، پیدا می‌شود.
سه شنبه, ۷ اسفند
کتاب «حیوانات بیشه» از مجموعه کتاب «جورچین طبیعت»، کتابی علمی-اطلاعاتی است که با فعالیت و سرگرمی کودکان را با جانوران مختلف آشنا می‌کند.
چهارشنبه, ۱۲ دی
کتاب «بند بازان»، داستان دوران کودکی تا بزرگسالی دومنینگ هال، پسر بچه‌ای در سال‌های حدود  ۱۹۶۰است که از زبان خودش نقل می‌شود، در محله‌ای فقیرنشین کنار رودخانه‌ی «تاین» نزدیک جایی که خود نویسنده‌ی کتاب، دیوید آلموند بزرگ شده است. زندگی دومنینگ تحت تاثیر افرادی قرار می‌گیرد که در اطرافش هستند، پدر دومنیگ که کارگر درزگیر کشتی است با عقده‌ها و خشم و کم سوادی‌اش از او می‌خواهد خشن و متنفر از طبقه‌ی فرادست باشد، مادر تا زمان حیات با مهربانی و منطق ذاتی، همراه و هم‌دل همیشگی اوست و مرگ او نیز خلا بزرگ زندگی دومنینگ و پدرش است و یکی از تراژدیک‌ترین بخش‌های داستان است، وینست مک آلیستر، همکلاس و هم‌محلی مبتذل، ناخوشایند و سرخورده از پدری فراری، که آلوده شدن به خلاف و بز‌هکاری را با او تجربه می‌کند و سرنوشت دومنینگ را تغییر می‌دهد و هالی استرود اولین و آخرین عشق او، دختری که در همسایگی آن‌ها زندگی می‌کند، او را با دنیای شعر و هنر و موسیقی و کتاب آشنا می‌سازد.
سه شنبه, ۲۱ آذر
کتاب « جسیکا کجاست؟ » داستانی علمی تخیلی و ماجراجویانه است با موضوع دوستی و یافتن دوستان خوب.
چهارشنبه, ۲۴ آبان
کلمنتین، شخصیت دوست‌داشتنی داستان‌های کلمنتین در کتاب « کلمنتین و جلسه‌ خانوادگی » خیلی نگران است. چون قرار است یک جلسه‌ خانوادگی داشته باشند و از آنجایی که دختری کنجکاو، بازیگوش و سربه‌هواست، نگران است که موضوع جلسه‌ خانوادگی او و شیطنت‌هایش مربوط باشد.
چهارشنبه, ۱۹ مهر
نوینسده‌ی کتاب « شمال ناکجا» با کمک ایده‌ی سفر در زمان داستانی هیجان‌انگیز و اسرارآمیز خلق کرده است. میا با پدر و مادر و برادرش در شهر لوفسندز زندگی می‌کنند. پدر بزرگ میا ناپدید می‌شود. مادر میا برای دلجویی و کمک به مادرش در اداره‌ی مهمانخانه پیش مادرش به دهکده‌ی ساحلی پورتیهون می رود.
شنبه, ۱۹ فروردین
کتاب «کمی گم شده ام» داستان جغد کوچولوی خواب‌آلویی است که از لانه‌شان بالای یک درخت بلند بیرون می‌افتد و گم می‌شود. سنجابی او را می‌بیند و از او می‌خواهد که مادرش را توصیف کند تا در یافتن او به جغد کوچولو کمک کند.
شنبه, ۴ دی
داستان کتاب «جنگ چهارشنبه‌ها» در طول سال تحصیلی ۱۹۶۷-۱۹۶۸ در لانگ آیلند، نیویورک رخ می‌دهد، زمانی که امریکا با ویتنام در جنگ است. هالینگ هودهود پسر نوجوانی است که کلاس هفتم را آغاز کرده است. هالینگ ناچار است روزهای چهارشنبه را که همشاگردی‌هایش در کلیسا و کنیسه آموزش‌های مذهبی می‌بینند با معلم ادبیاتش، خانم بیکر بگذراند. این اوقات ویژه افق جدیدی را بر روی او باز می‌کند.
شنبه, ۴ دی