الهه شکوری

در این صفحه می توانید اطلاعاتی از لیست کتاب ها، مقالات، خبرهای مرتبط با الهه شکوری را مشاهده کنید.

«من نگرانم» یک جلد کتاب از مجموعه­ 8 جلدی «درباره احساسات» است. این مجموعه در 8 جلد، 8 نوع از احساسات را مورد بررسی قرار می­‌دهد که عنوان­‌های آن­‌ها به شرح زیر است: «من نگرانم»، «من خوش­حالم»، «من مهربانم»، «من حسودم»، «من عصبانی­‌ام»، «من به خودم می‌­بالم»، «من غمگینم» و «من خجالتی‌­ام». «من نگرانم» به مانند سایر جلدهای این مجموعه به شناخت بهتر احساسات توسط کودکان کمک می­‌کند. این کتاب از طریق پرسش و پاسخ و همچنین با بهره­‌گیری از تصاویرِ قابل درک برای کودکان، بین «تجربه­‌های زیسته» و «راه‌کارهای عملی» اتصال و پیوند برقرار می‌­کند.
یکشنبه, ۳۰ آذر
«من نگرانم»... حالم خوب نیست. نمی‌دانم چگونه می­‌توانم احساسم را مدیریت کنم؟ اصلاً تا بوده همین بوده... مگر گفتن، چیزی را حل می­‌کند؟
یکشنبه, ۳۰ آذر
«شبی که تو به دنیا آمدی» شاعرانه­‌ترین شب در تاریخ رقم خورد. «ماه برای تماشای تو تا صبح بیدار ماند»... «غازها از سرزمین­های دوردست به سمت خانه پرواز کردند»... چون آن­ها می­‌خواهند لبخند زیبای تو را ببینند.
سه شنبه, ۸ مهر
«یک چیز دیگر» همان‌گونه که از نامش هم می‌توان استنباط کرد، عنوانِ کتابی با موضوع «تفاوت‌های فردی» است. به علاوه در این کتاب به مضامین دیگری چون «میزان پذیرشِ تفاوت‌های فردی در یک جامعه» و «مسائل عاطفیِ ایجاد شده در پیِ آن» اشاره شده است. اگرچه نقطه اوجِ داستان در فهمِ یک تجربه مشترک از «عدم پذیرفته شدن» توسط شخصیتِ اصلی داستان به وقوع می‌پیوندد؛ ولی چراییِ قبول این «پذیرشِ تفاوت‌ها» توسط او، بماند برای تجربه‌های زیسته و برداشت‌های شخصیِ خواننده. شخصیتِ اصلی داستان حیوانی با شمایل منحصر به فرد و در واقع «یک چیز دیگر» است که به دلیل ظاهر متفاوتش مورد قبول سایر حیوانات قرار نمی‌گیرد. او برای ایجاد شباهت بین خود و دیگران تمام تلاشش را می‌کند تا شاید از این طریق «چیزی» مانند خود آن‌ها یه به عبارتی جزئی از آن‌ها بشود. مثل آن‌ها ورزش می‌کند، لباس می‌پوشد و … اما هیچ‌کدام از این راه‌ها کارگشا نیست و هم‌چنان کسی به او روی خوش نشان نمی‌دهد. یکی از شب‌ها، «یک چیزی» در خانه او را می‌زند و می‌خواهد با او دوست شود. او از دیدنِ موجودی که با خودش و بقیه متفاوت است تعجب می‌کند! و مانند سایر حیوانات، اختلاف را نمی‌تواند بپذیرد و او را رد می‌کند. تا این‌که ناگهان چیزهای آشنایی در ذهنش تداعی می‌شود و کم‌کم احساس می‌کند ظاهر متفاوتِ آن موجود برایش اهمیت ندارد. بنابراین به دنبالش می‌رود و موجود را به خانه‌اش راه می‌دهد. آن‌ها با این‌که با هم هیچ شباهتی نداشتند، ولی دوست‌های بسیار خوبی برای هم می‌شوند. آن‌ها حتی زمانی که با یک تازه‌وارد که ظاهر عجیب و غریبی هم داشت مواجه می‌شوند، نه تنها جمله «تو مانند ما نیستی، تو از ما نیستی» را به او نمی‌گویند بلکه برایش جایی در میان خود فراهم می‌کنند و در کنار هم شاد هستند. کاترین کِیو یک نویسنده بنام انگلیسی است که کتابِ «یک چیز دیگر» شناخته‌شده‌ترین اثر او است. کریس ریدل تصویرگرِ اهل آفریقای جنوبیِ کتاب، به «خیال‌بافی‌های کودکان» بسیار اهمیت می‌دهد و به دنبال این است که در تصویرگری‌هایش منطقِ خاص کودکان را به‌طور دقیقی نشان دهد. او تاکنون جوایزی نیز کسب کرده است. نسرین وکیلی مترجم کتاب‌های کودکان و نوجوانان است. او تاکنون بیش از 150 جلد کتاب در حوزه ادبیات کودک و نوجوان ترجمه کرده است. کتاب «یک چیز دیگر» در سال 1997 جایزه «یونسکو» را از آنِ خود کرد و در سال 1994 نامزد دریافت جایزه «اسمارتیز» و همین‌طور «کِیت گرین اِوِی» شد. به علاوه در سال 1386 نیز کتاب برگزیده «شورای کتاب کودک» و «جشنواره سلام بچه‌ها» در ایران شد.
سه شنبه, ۳۱ تیر