لیلا رستگار

در این صفحه می توانید اطلاعاتی از لیست کتاب ها، مقالات، خبرهای مرتبط با لیلا رستگار را مشاهده کنید.

مجموعه کتاب «بنگاه کارآگاهی لاسه و مایا» شامل داستان‌هایی پلیسی و کارآگاهی است. در هر یک از کتاب‌ها، کودکان تشویق می‌شوند با نگاهی کنجکاوانه به اطراف خود بنگرند و از کنار رویدادها ساده نگذرند. کودکانی که به داستان‌های معمایی و ماجراجویانه علاقه‌مند هستند، از خواندن این داستان‌ها لذت می‌برند. شخصیت‌های این مجموعه «لاسه» و «مایا» دو دوست و همکلاسی هستند و به کمک هم یک بنگاه کارآگاهی کوچک را اداره می‌کنند. شخصیت دیگر داستان رئیس پلیس شهر است. ماجراهای این مجموعه در شهر خیالی «واله‌بی‌» رخ می‌دهد؛ شهر کوچکی که ساکنان آن یکدیگر را می‌شناسند. در هر یک از مجموعه کتاب‌های بنگاه کارآگاهی لاسه و مایا ،اتفاق عجیبی در شهر رخ می‌دهد که لاسه و مایا به کمک رئیس پلیس شهر می‌روند تا علت آن را پیدا کنند. آن‌ها کودکانی کنجکاو و متفکر هستند، سرنخ‌ها را می‌یابند، در کنار هم قرار می‌دهند و مشکلات را حل می‌کنند. تاکنون پنج کتاب از مجموعه کتاب‌ های لاسه و مایا به نام‌های «ماجرای مومیایی»، «ماجرای مسابقه فوتبال»، «ماجرای سیرک»، «ماجرای الماس» و «ماجرای زندان» به فارسی ترجمه شده است.
شنبه, ۱۰ اردیبهشت
مجموعه کتاب «لوبی‌ها در...» شامل چهار جلد «لوبی‌ها در عدد هیچ»، «لوبی‌ها در من نبودم»، «لوبی‌ها در بلوز جدید»، و «لوبی‌ها در کلمه‌های مخالف» است. شخصیت‌های این مجموعه لوبی‌هایی هستند که خصوصیات ویژه‌ای دارند: صبور هستند، همه کاملا مانند همدیگر هستند، طرفدار معمولی بودن هستند و اعداد را بسیار دوست دارند. در این مجموعه کتاب هم سبک خاص تصویرگری و داستان‌پردازی «الیور جفرز» به‌خوبی دیده می‌شود.
چهارشنبه, ۷ اردیبهشت
کتاب‌های زیر از جمله کتاب‌هایی هستند که به موضوع خواب کودکان می‌پردازند: کتاب «آهای! گوسفند شیطون وقت خواب است» داستان دختر کوچکی به نام فیبی است که برای این‌که بتواند بخوابد، از همان راه‌حل قدیمی شمردن گوسفندان استفاده می‌کند، اما این‌بار گوسفندها مانند همیشه نیستند و خودشان تصمیماتی دارند.
دوشنبه, ۵ اردیبهشت
«لوبی‌ها در عدد هیچ» از مجموعه کتاب «لوبی‌ها در...» داستان مواجهه کوین، یکی از لوبی‌ها با مفهوم عدد صفر و شمارش از 0 تا 10 است.
یکشنبه, ۴ اردیبهشت
«شب شده، وقت خوابه»، یکی از عنوان‌های مجموعه کتاب «غاز کوچولو» است. در این کتاب غاز کوچولو خوابش نمی‌برد و دنبال هم‌بازی می‌گردد.
چهارشنبه, ۳۱ فروردین
مجموعه «غاز کوچولو»، دارای تصاویر بزرگ و متن‌های کوتاه و ساده است که برخی از آنها به صورت شعر هستند. ضمنا برخی از تصاویر به صورت صفحه‌های برش‌دار هستند که خواندن متن را برای کودکان جذاب‌تر می‌کند.موضوعات این مجموعه داستان‌هایی ساده درباره بچه غازی است که می‌خواهد اطرافش را کشف کند.
چهارشنبه, ۳۱ فروردین
کتاب «آهای! گوسفند شیطون وقت خواب است»، داستان دختر کوچکی به نام فیبی است که برای این‌که بتواند بخوابد، از همان راه حل قدیمی شمردن گوسفندان استفاده می‌کند، اما این بار گوسفندها مانند همیشه نیستند و خودشان تصمیماتی دارند.
یکشنبه, ۲۸ فروردین
«تخت خواب مامان و بابا»، کتابی است درباره خرس کوچولویی به نام لئو. او دوست دارد شب‌ها در تخت پدر و مادرش و پیش آن‌ها بخوابد و برای این کار از هر بهانه‌ای استفاده می‌کند.
چهارشنبه, ۲۴ فروردین
از مجموعه کتاب «اگر به یک...» تاکنون 3 کتاب «اگر به یک سگ دونات بدهی...»، «اگر به یک موش شیرین بدهی...» و «اگر به یک گربه کیک بدهی ...» به فارسی منتشر شده است. در همگی این سه داستان، شخصیت اصلی مدام بعد از هر اتفاق و هر کاری به یاد یک چیز دیگر می‌افتد و ماجراهای بعدی را ایجاد می‌کند و در انتها دوباره به همان نقطه اول می‌رسد و باز...‌
دوشنبه, ۲۲ فروردین
کتاب «اگر به یک سگ دونات بدهی» از مجموعه کتاب «اگر به یک...»، داستانی طنز و سرخوشانه از سلسله اتفاقاتی است که بعد از دادن یک دونات به یک سگ روی می‌دهد.
دوشنبه, ۲۲ فروردین
مجموعه کتاب «جرج میمون بازیگوش» مجموعه داستان‌های میمونی به نام جرج است که کنجکاوی‌هایش باعث ماجراهای مختلفی می‌شوند. جرج دقیقا شخصیتی مانند یک کودک با همه‌ی کنجکاوی‌هایش دارد. خواندن داستان‌های مجموعه کتاب «ماجراهای جورج، میمون بازیگوش» برای کودکان بسیار سرگرم کننده است. فعالیت‌های زیر در پیوند با داستان‌های مجموعه کتاب «ماجراهای جورج میمون بازیگوش» پیشنهاد شده‌اند. هر فعالیت را می‌توانید متناسب با داستان‌ انتخاب و اجرا کنید.
شنبه, ۲۰ فروردین
«جورج میمون بازیگوش به سینما می‌رود» از مجموعه کتاب «جورج میمون بازیگوش» داستان میمونی به نام جورج است که به سینما می‌رود و کنجکاوی‌اش باعث ماجراهایی می‌شود.
شنبه, ۲۰ فروردین
مشکلاتی مانند گم کردن اسباب‌بازی، مشکل در پوشیدن لباس و قهر و دعوای دوستان در میان کودکان بسیار رایج است. در داستان‌های مجموعه کتاب «ماجراهای لودی» هر بار یکی از مهارت‌های زندگی بیان می‌شود و مشکلات در موقعیت‌های خنده‌دار، طنزآمیز و همراه با بازی حل می‌شوند. مجموعه کتاب‌ «ماجراهای لودی» دارای تصاویر ساده و بزرگ و متن‌های کوتاه در هر صفحه است. این مجموعه شامل چهار جلد است: «شوخی‌های لودی»، «لودی و دوستانش در پارک چه می‌کنند»، «چه کسی با لودی شوخی می‌کند» و «خرسی بازیگوش لودی کجاست؟»  در خواندن کتاب‌های این مجموعه، توجه کودکان را به شیطنت‌ها و جزییاتی که تصویرگر در تصاویر کتاب در نظر گرفته است جلب کنید.
سه شنبه, ۱۶ فروردین
کتاب «خرگوش کوچولو خرس را بیدار نکنی!» داستانی شیرین از رسیدن بهار، همکاری، پذیرش مسئولیت، شجاعت و دوستی است.
دوشنبه, ۱۵ فروردین
کتاب «بخوان، بچرخان، ببین» داستان یک کرم ابریشم است که به دنبال غذایی برای خوردن می‌گردد. اما انگار هر چیزی که برای خوردن پیدا می‌کند، اگر جور دیگری به آن نگاه کند، چیز دیگری از آب در می‌آید.
یکشنبه, ۱۴ فروردین
کتاب «بخوان، بچرخان، ببین» داستان یک کرم ابریشم است که به دنبال غذایی برای خوردن می‌گردد. اما انگار هر چیزی که برای خوردن پیدا می‌کند، اگر جور دیگری به آن نگاه کند، چیز دیگری از آب در می‌آید.
یکشنبه, ۱۴ فروردین
«گنجشک من بدو...بدو» داستانی لطیف با موضوع دوستی، تاب‌آوری و پذیرش شرایط جدید است. در یک روز بارانی بال‌های گنجشک کوچولو آسیب می‌بیند و دیگر قادر به پرواز نیست. دوستش موش و کلاغ پیر از او پرستاری می‌کنند. گنجشک پس از مدتی می‌فهمد که قادر نیست پرواز کند. موش و کلاغ به او تند راه رفتن یاد می‌دهند و پاهای او کم کم قوی می‌شود. او اگرچه دیگر قدرت پرواز ندارد؛ ولی از دویدن در چمنزار به همراه دوستش موش همان‌قدر لذت می‌برد که از پرواز در گذشته. او روش تازه‌ای برای لذت بردن از زندگی با شرایط جدید خود پیدا کرده است.
چهارشنبه, ۲۵ اسفند
«نویل» داستان پسر کوچکی است که به همراه خانواده‌اش به خانه جدید اسباب کشی می‌کند. هیچ‌کس نظر او را درباره اسباب‌کشی نپرسیده است. او حالا هیچ دوستی ندارد و تنهای تنهاست و بدترین بخش ماجرا هم همین است.
یکشنبه, ۲۲ اسفند
کتاب «هدیه‌ای برای مامان‌بزرگ» داستانی شیرین از ارتباط مادربزرگ و نوه‌اش لی‌لی است. داستان نوه‌ای که دوست دارد هدیه‌ای به مادربزرگ بدهد و داستان عشق بین این دو.
شنبه, ۲۱ اسفند
کتاب «دیگر سکوت نمی‌کنم» به موضوع آزار جنسی کودکان توسط اعضای خانواده می‌پردازد. رژینا دانش‌آموزی خوب اما بسیار ساکت است، چون رازی در دل دارد.
یکشنبه, ۲۴ بهمن