پژمان واسعی

در این صفحه می توانید اطلاعاتی از لیست کتاب ها، مقالات، خبرهای مرتبط با پژمان واسعی را مشاهده کنید.

من، مایکل، یک کارآگاهم؛ «کارآگاه زبل». در ابتدای تمام جلدهای مجموعه‌ی مصور «کارآگاه زبل» جمله‌ای با همین مضمون آمده است. اما کار یک کارآگاه چیست؟ ذره‌بین دست گرفتن، کلاه کارآگاهی سر گذاشتن یا حل کردن معما؟ احتمالاً شما هم مثل مایکل به گزینه‌ی آخر رأی می‌دهید!
سه شنبه, ۱۱ مرداد
کتاب «برادران شیردل» داستانی است درباره عشق، خیر و شر، ترس و شجاعت، مبارزه برای آزادی و البته مرگ.
سه شنبه, ۱۷ دی
کتاب «پادشاه کدوخیاری» داستانی است طنزآمیز درباره اقتدار پدران که کریستینه نوستلینگر در سال ۱۹۷۲ آن را نوشته است. این کتاب جایزه ادبی کودک و نوجوان آلمان را از آن خود کرده است.
شنبه, ۱۴ دی
اولیویه راوی کتاب «صورت زخمی»، پسر نوجوانی است که خانه‌شان از شهر به روستای لاگوپیل آمده است. لاگوپیل یک اسم زنانه است. به نظر می‌رسد لاگوپیل آبستن خاطره‌ای فراموش شده و رنجی پنهان شده است.
دوشنبه, ۶ اسفند
کتاب «مسلسل‌چی‌ها» روایتی است از جنگ و تاثیر آن بر زندگی کودکان و نوجوانان مناطق جنگی.
دوشنبه, ۱۹ آذر
کتاب «عصا» روایتگر جنگ و حال و روز مردمان گرفتار در آن است. روزهای پایانی جنگ جهانی دوم است. توماس پسری دوازده ساله است که پدرش را در جنگ از دست داده است و زمانی که به همراه مادرش می‌خواهد برای دیدارش خاله‌اش، که در وین زندگی می‌کند، سوار قطار شود ناگهان گم می‌شود.
چهارشنبه, ۳۰ آبان
کتاب «دخترک پشت دیوار» داستان دختری شش‌ساله به نام زینشن است. او تنهاست و همیشه به تنهایی در باغ خانه‌شان بازی می‌کند.
شنبه, ۱۴ مهر
کتاب «چشم‌های لیندا» داستان پسرکی به نام جواکین است که اعتماد به نفس از دست رفته‌اش را از طریق عشق به یک کره اسب بازمی‌یابد.
شنبه, ۲۴ شهریور
کتاب «آقای ماجیکا و بازرس مدرسه» از مجموعه کتاب‌های ماجراهای آقای ماجیکا است. این مجموعه روایتگر اتفاق‌هایی است که در مدرسه‌ی سنت بارتی می‌افتد. با این‌که هسته‌ مرکزی کتاب‌ها‌ یکسان است ولی هر کتاب را به‌تنهایی و مستقل از سایر کتاب‌های این مجموعه نیز می‌توان خواند.
شنبه, ۱۰ شهریور
کتاب «آقای ماجیکا و سرایدار مدرسه» از مجموعه کتاب‌های ماجراهای آقای ماجیکا است. این مجموعه روایتگر اتفاق‌هایی است که در مدرسه‌ سنت بارتی می‌افتد
دوشنبه, ۵ شهریور
کتاب «آقای ماجیکا و هفته‌ی کتاب» از مجموعه کتاب‌های ماجراهای آقای ماجیکا است. این مجموعه روایتگر اتفاق‌هایی است که در مدرسه‌ سنت بارتی می‌افتد. با این‌که هسته‌ مرکزی کتاب‌ها‌ یکسان است ولی هر کتاب را به‌ تنهایی و مستقل از سایر کتاب‌های این مجموعه نیز می‌توان خواند.
سه شنبه, ۳۰ مرداد
کتاب «آقای ماجیکا ناپدید می‌شود» از مجموعه کتاب‌های ماجراهای آقای ماجیکا است. این مجموعه روایتگر اتفاق‌هایی است که در مدرسه‌ سنت بارتی می‌افتد. با این‌که هسته‌ مرکزی کتاب‌ها‌ یکسان است ولی هر کتاب را به ‌تنهایی و مستقل از سایر کتاب‌های این مجموعه نیز می‌توان خواند.
یکشنبه, ۲۸ مرداد
کتاب «پاهای دردسرساز» داستان عنکبوت جوانی است به نام امیلی که به دلیل متفاوت‌بودن توسط خانواده و دوستانش طرد می‌شود. امیلی به جای هشت پا، ده پا دارد و این تقصیر او نیست با این‌وجود همه علیه او هستند و امیلی را سرزنش می‌کنند.
چهارشنبه, ۲۷ تیر
کتاب « خانم آقای کلاه دودی » داستان رقابت دو کارخانه‌دار و حرص و طمع انسان‌هاست. آقای کلاه دودی، مدیر کارخانه‌ی شکلات ماهی، و آقای کلاه تفنگی، مدیر کارخانه‌ی ساخت اسباب‌بازی‌های جنگی با هم رقابت دارند. در جریان این رقابت اعضای شورای شهر هم درگیر می‌شوند. با احداث ایستگاه قطار شرق در کنار کارخانه‌ی شکلات ماهی، اوضاع به نفع این کارخانه تمام می‌شود و رقابت اوج می‌گیرد.
سه شنبه, ۷ آذر
کتاب چراهای شگفت‌انگیز: خرس ها از مجموعه چراهای شگفت‌انگیز است که اطلاعاتی درباره خرس‌ها، تغذیه، زیستگاه، انواع خرس‌ها و ویژگی‌های آن‌ها به مخاطب می‌دهد. 
شنبه, ۹ اردیبهشت
می گویند کسی که روز یکشنبه به دنیا بیاید خوش شانس است. اما این موضوع در باره ی دخترک صدق نمی کند. پدر و مادرش را هرگز ندیده است و در یک پرورشگاه زندگی می کند. او حتی پدر و مادر عاریه ای هم ندارد.
دوشنبه, ۴ بهمن