سپیده خلیلی ثابت

در این صفحه می توانید اطلاعاتی از لیست کتاب ها، مقالات، خبرهای مرتبط با سپیده خلیلی ‌ثابت را مشاهده کنید.

«کلاد دلافسه» در کتاب «بازی با نور و رنگ در اعماق دریاها» لباس غواصی‌اش را پوشیده، دست ما را می‌گیرد و گنج‌های مدفون‌شده‌ی اعماق اقیانوس‌ها و دریاها را نشان‌مان می‌دهد؛ حالا شاید این گنج، کلاه یا لباسی باقی‌مانده از مسافران کشتی تایتانیک باشد یا مجسمه‌‌ای از ابوالهول و قسمت‌هایی از معابد و سنگ‌های قدیمی، یا حتی تمدن‌های نابودشده‌ای که به‌جز چراغ‌قوه‌ی جادویی او به شکل دیگری نمی‌توان مشاهده‌شان کرد. بله، چراغ‌قوه‌ی جادویی!
سه شنبه, ۲ دی
"پکا" معلول به دنیا آمده است با دست و پای معیوب، گردن کج، چشم های چپ. او پی در پی مریض می شود و از حرف های عجیبش هم نمی شود سر درآورد. او تخیل و افکار عجیب و جالبی دارد و در جهان بیش از هر چیز دیگر "دوست داشتن" را می فهمد.
یکشنبه, ۲۹ فروردین
دکتر "لموئل گالیور"، انگلیسی، که اکنون یک پدر بزرگ است و زمانی دکتر یک کشتی بوده، ماجرای سفرهای دریایی نا فرجام خود را تعریف می کند. او که عاشق ماجراجویی است یک بار در اثر متلاشی شدن کشتی اش به سرزمین آدم کوتوله ها می رود و یک بار هم از سرزمین غول ها سر در می آورد. ماجراهای عجیب، خطرناک و دردسرساز زندگی در این دو سرزمین، موضوع داستان "سفرهای گالیور" است.
چهارشنبه, ۵ اسفند