مجید عمیق

در این صفحه می توانید اطلاعاتی از لیست کتاب ها، مقالات، خبرهای مرتبط با مجید عمیق را مشاهده کنید.

کتاب «بخوان، بچرخان، ببین» داستان یک کرم ابریشم است که به دنبال غذایی برای خوردن می‌گردد. اما انگار هر چیزی که برای خوردن پیدا می‌کند، اگر جور دیگری به آن نگاه کند، چیز دیگری از آب در می‌آید.
یکشنبه, ۱۴ فروردین
کتاب «هندسه‌ی عصر حجری - خط»، از مجموعه کتاب‌ «ماجراهای نابغه عصر حجر» است. در این کتاب لئو که پسر بچه نابغه‌ عصر حجری است، به همراه گربه‌اش پالاس، ماجرای خط را در دنیای عصر حجری خود توضیح می‌‍دهد.
چهارشنبه, ۵ آبان
کتاب «تغییرات آب و هوای کره‌ی زمین: افزایش کربن‌دی‌اکسید» یک کتاب علمی اطلاعاتی برای آشنایی نوجوانان با تغییرات اقلیمی، عوامل موثر بر آن و راه‌های کنترل آن است.
یکشنبه, ۲۱ شهریور
کتاب «ردپای کربن ما: کاهش گازهای گلخانه‌ای» یک کتاب علمی اطلاعاتی برای آشنایی نوجوانان با انرژی ردپای کربن و راه‌های کوچک کردن آن است.
پنجشنبه, ۱۸ شهریور
کتاب «انرژی زیست‌توده (بیومس): انرژی از مواد زیستی» یک کتاب علمی اطلاعاتی برای آشنایی نوجوانان با انرژی زیست‌توده است.
سه شنبه, ۱۴ آبان
کتاب «مراقبت از کره‌ی زمین: تغذیه و زندگی سبز» یک کتاب علمی اطلاعاتی است که به نوجوانان نشان می‌دهد زندگی روزانه‌ی ما چگونه بر محیط زیست اثر می‌گذارد و ما چگونه می‌توانیم یک زندگی پایدار (زندگی سبز) بر کره‌ی زمین در پیش بگیریم.
دوشنبه, ۱ مهر
کتاب «توسعه پایدار و زندگی پایدار: جوامع سبز» یک کتاب علمی اطلاعاتی برای آشنایی نوجوانان با سبک زندگی پایدار است.
یکشنبه, ۵ خرداد
کتاب «آن سوی جنگل خیزران» برگرفته از یک داستان واقعی است که در روزهای پایانیِ جنگ جهانی دوم رخ می‌دهد. یوکو دختر یازده‌ساله‌ ژاپنی است. او سومین فرزند خانواده است و در  شمال کشور کره زندگی می‌کنند.
یکشنبه, ۱۸ شهریور
مجموعه کتاب های چگونه روی می دهد درباره ی علل بروز و تاثیرات پدیده های طبیعی است که منجر به دگرگونی های عظیم در کره ی زمین می شود.
دوشنبه, ۱۵ آذر
پژوهشگران شرکت خودروسازی دایملر کریسلر در آلمان تصمیم گرفتند خودروی بنز جدیدی با الهام از طبیعت بسازند. آن‌ها می‌خواستند خودرویی آیرودینامیک طراحی کنند و فکر می‌کردند اگر بدنه آن را از روی بدن یک موجود زنده طراحی کنند، موفقیت بیشتری خواهند داشت. آن‌ها جانوران مختلفی را بررسی کردند. در آخر در کمال ناباوری فهمیدند موجود زنده‌ای که کمک‌شان خواهد کرد «صندوق ماهی» است.  کتاب «از ماهی صندوقی تا خودروهای آیرودینامیک» در سه فصل ۱) صندوقی بهترین است، ۲) ماهی، قطره‌ی باران، مدل گِلی و ۳) خودروی بیونیک تنظیم شده است.
چهارشنبه, ۲۰ مرداد
کتاب «چشم‌ها» یکی از جلدهای مجموعه‌ی «سازگاری برای بقا» است. این کتاب به شگفتی‌ها و تنوع چشم‌ها و قوه‌ی بینایی در دنیای جانوران می‌پردازد. کتاب شرح سازگاری‌هایی است که چشم جانوران مختلف در تناسب با روش زندگی آن‌ها یافته است.  کتاب چشم‌ها، شامل این عنوان‌هاست: چشم انسان، دیدن در شب، در مقابل خطر، در جست و جوی غذا، دیده‌بانی از آسمان، پلک سوم، دیدن در نور نامریی، چشم مرکب، دیدن در زیر آب، دیدن در آب و دیدن در هوا، چشم‌ها تغییر می‌کنند، چند چشمی و بی‌چشمی. هر بخش شامل متن و تصاویر مرتبط و زیرنویس‌های تصاویر است که توضیحات بیشتری را ارائه می‌دهند. 
یکشنبه, ۳ مرداد
کتاب «فن‌آوری حیات‌وحش» کتابی است که ردپای طبیعت در دنیای مدرن ما را نشان می‌دهد. کتاب با متن‌های کوتاه و تصاویر روشنگرانه، توضیح می‌دهد ما روش ساختن گلایدر یا زیردریایی، طراحی آسمانخراش ها و حتی ابزارهای کاربردی مانند زیپ را از چه عناصر طبیعی‌ای الهام گرفته‌ایم.
چهارشنبه, ۹ تیر
مجموعه کتاب های «خوب نگاه کن» با عنوان های ۱-  نگاه کن و به خاطر بسپار ۲- نگاه کن و تفاوت را بگو ۳- نگاه کن و مقایسه کن ۴– خوب نگاه کن و حدس بزن است که در آن ها مخاطب تشویق می شود با مقایسه کردن به تفاوت، شباهت و ارتباط بین تصاویر مختلف پی ببرد.
یکشنبه, ۲۹ فروردین
مجموعه ۶ جلدی تهاجم و دفاع در جهان حیوانات به ترتیب عبارت اند از :۱- رنگ های اعلام خطر ۲- استتار ماهرانه ۳- زره حیرت آور ۴-  تقلید و هم زیستی ۵- سم و زهر و الکتریسیته ۶- رفتارهای فریبکارانه. در این مجموعه کتاب ها مخاطب با چگونگی دفاع جانوران با استفاده از رنگ های فریب دهنده، روش های مختلف استتار، انواع پوشش جانوران آشنا می شود.
یکشنبه, ۴ بهمن
در این مجموعه چهار جلدی اطلاعاتی در باره منابع گونا گون انرژی (انرژی زیست توده، انرژی هسته ای، انرژی سوخت فسیلی، انرژی خورشیدی) اطلاعاتی به مخاطب داده می شود. هم چنین در باره مزایا و مضرات این انرژی ها توضیح داده می شود و با با یکدیگر مقایسه می شوند.
دوشنبه, ۷ دی
مجموعه دو جلدی الهام از طبیعت اطلاعاتی درباره ی ویژگی های برخی از جانداران و گیاهان که الهام بخش برخی از فناوری ها هستند، به مخاطب می دهد.
چهارشنبه, ۴ تیر