مهشید مجتهدزاده

در این صفحه می توانید اطلاعاتی از لیست کتاب ها، مقالات، خبرهای مرتبط با مهشید مجتهدزاده را مشاهده کنید.

کتاب «غرور و تعصب» یکی از نام‌آشنا‌ترین رمان‌های عاشقانه‌ی جهان است. جین آستین نویسنده‌ی شهیر انگلیسی، در سن 21 سالگی این کتاب را نوشت. او پس از گذشت هفده سال یعنی در سال 1813 موفق شد تا کتابش را منتشر کند. به باور بسیاری، این رمان برجسته‌ترین اثر جین آستین بوده که تابه‌حال اقتباس‌های ادبی و سینمایی زیادی از آن صورت گرفته است. آستین موفق شده به‌خوبی تصویری از جامعه انگلستان و آداب‌ و رسوم آن در قرن نوزدهم ارائه دهد. نگاه زنانه‌ی جین آستین، لطافت و ظرافتی دو چندان به داستان بخشیده است که سبب شده هر فردی از خواندن آن لذت ببرد. شخصیت‌هایی که جین آستین خلق کرده برای خوانندگان به یاد ماندنی است. «غرور و تعصب»، داستان زنی جوان به‌ نام الیزابت است که در دهه 1800 زندگی می‌کند، در عصری که زنان تنها کاری که می‌توانستند انجام دهند ازدواج با مردی ثروتمند بود.
یکشنبه, ۲۱ خرداد
«نویل» داستان پسر کوچکی است که به همراه خانواده‌اش به خانه جدید اسباب کشی می‌کند. هیچ‌کس نظر او را درباره اسباب‌کشی نپرسیده است. او حالا هیچ دوستی ندارد و تنهای تنهاست و بدترین بخش ماجرا هم همین است.
شنبه, ۲۲ آبان
دو غول قرمز و آبی در جنگلی کنار دریا زندگی کنند. در ساحل دریا قلوه سنگ های زیادی وجود دارد ولی از آنجایی که آن ها خیلی تنبل هستند از برداشتن سنگ ها را هر بار به روز دیگری موکول می کنند. تا اینکه روزی غول زرد رنگی با یک قایق به آنجا می آید و دو غول قرمز و آبی در ازای اجازه اسکان، از او می خواهند که سنگ ها را جابه جا کند.
شنبه, ۹ شهریور
سوزان کودکی است که مانند همه کودکان کارهای زیادی انجام می‌دهد. اومی‌خندد، آواز می‌خواند، به کمک پدر پرواز و یا آب بازی می‌کند. او همیشه دختر خوبی نیست، گاهی هم بد می‌شود و همیشه خوشحال نیست و گاهی غمگین می‌شود. راستی سوزان نرمش هم می‌کند و گاهی روی دوش پدر سوار می‌شود. او گاهی مسئله‌ای را اشتباه و گاهی هم درست حل می‌کند.
شنبه, ۸ مهر