كتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران

این دایره المعارف شامل مقالات در ۵ موضوع كلی در حوزه كتابدرای و اطلاع رسانی میباشد : اصطلاحات و مفاهیم كتابدرای و اطلاع رسانی مرتیط با فرایندها ، ابزراها و تدابی ۲- نام برنامه ها ، انجمن ها و مجامع، نمایشگاها، و نیز همایش های كتابداری و اطلاهع رسانی عمده در مقیاس ملی، منطقه ای ، و بین المللی ۳- نام كتابخانها ، مراكز اسنادو آرشیوها، و سارمانها و موسسات كتابدرای و اطلاع رسانی، و نظامها و شبكه های اطلاع رسانی ۴- اشخاص حقیق و حقوقی در حوزه كتابدرای و اطلاع رسانی در داخل و خارج از كشور كه كاری برجسته در رشته انجام داده اند.
سه شنبه, ۳ شهریور
تنظیم کتاب ها در قفسه با تعیین شماره ی رده بندی خاتمه پیدا نمی کند. در هر موضوع صدها و هزارها کتاب نوشته می شود و کتابدار ناچار است برای تنظیم کتاب ها در هر موضوع نیز از نوعی نظم پیروی کند.
سه شنبه, ۱۷ دی
فهرستنویسی منابع بر پایه ‌ی قواعد بین‌ المللی انگلو امریكن (Anglo- American) و نقطه گذاری ‌ها بر پایه‌ ی استاندارد بین‌المللی كتابنامه‌ نویسی (ISBD) است. از آنجا که کتاب های فارسی باید با در نظر گرفتن ویژگی های زبان فارسی فهرستنویسی شوند، کمیته ایی مرکب از اعضا هیات علمی و مسئولان بخش های فهرستنویسی و رده بندی کتابخانه ملی ایران با هدف تصمییم گیری در مورد ضوابط و قواعد فهرستنویسی فارسی تشکیل شد.
سه شنبه, ۱۷ دی