مهرسا

کتاب «کی با من جورتره؟» داستانی ساده اما پر مفهوم است و به شکلی نرم و زیبا، کودک را با انواع اشکال هندسی و تفاوت‌ها و تشابه‌هایشان آشنا می‌کند، و البته در خلال این تفاوت‌ها به ما یادآوری می‌کند که همین تفاوت‌ها در کنار یکدیگر معنا پیدا می‌کنند و می‌توانند اشکال جدیدی بسازند.
دوشنبه, ۱ خرداد
کتاب «دزدان دریایی به مدرسه نمی‌روند» کتابی روانکاوانه است و به دوره‌ی مهم گذار از مهدکودک به مدرسه می‌پردازد. شخصیت اصلی این داستان دختربچه‌‌ای بسیار شلوغ و پرهیاهوست. او در اولین روز مدرسه، برای رفتن به مدرسه کاملاً آماده است، ولی در هیئت یک دزد دریایی شجاع! این دزد دریایی شجاع هویت او در مهدکودک است و مشکل از همین ‌جا آغاز می‌شود. او با همین هیئت خود را متعلق به همان مکان سال گذشته یعنی مهدکودک می‌داند و به مربی مهدکودک هم بسیار دل‌بسته و علاقه‌مند است. فرایند دشواری در این داستان طی می‌شود تا شخصیت اصلی داستان به‌جای رفتن به مهدکودک به مدرسه برود و این مکان را به عنوان فضایی جدید برای آموختن بپذیرد. امیلی باید از قالب یک دزد دریایی شجاع بیرون بیاید و به فضانوردی قوی و شجاع تبدیل شود. او در نهایت پیروز می‌شود. در این اثر، رفتار مربی مهدکودک و معلم جدید و حتی هم‌کلاسی‌های جدید منطقی و در عین حال، مهرورزانه و بر اساس روش‌های روانکاوانه‌ی نوین طراحی شده‌اند.
سه شنبه, ۲۷ دی
در کتاب «کوه»، به زبان ساده، مراحل تفکر انتقادی، در قالب داستانِ کودک بیان می‌شود.
چهارشنبه, ۲۳ آذر
«مغز شبیه باغ است» یکی از جلدهای مجموعه کتاب «کودکان و مفهوم زندگی» درباره ذهن‌آگاهی در کودکان است. کتاب به مفهوم‌هایی مانند روش فکر کردن، مهارت تنفسی و مدیریت فکرها می‌پردازد و کودک را با روند مغزی خویش، آشنا می‌سازد.
چهارشنبه, ۲۵ فروردین