معرفی آلبوم موسیقی کودکانه

در این صفحه می توانید اطلاعاتی از لیست کتاب ها، مقالات، خبرهای مرتبط با معرفی آلبوم موسیقی کودکانه را مشاهده کنید.

زیر دسته بندی ها
  مینو جوان از خوانندگان قدیمی و محبوب است که شماری از دل‌نشین‌ترین ترانه‌های محلی ایران با صدای او در یاد و دل نوجوانان دیروز جاودانه شده است.
یکشنبه, ۱۷ مرداد
  «در دریا» سومین آلبوم از مجموعه آلبوم‌های «کجا» از گروه آدمک است. در این مجموعه، ترانه‌ها و مضامین، متناسب با عناصر محیطی پیرامون کودک انتخاب شده است. عناصری که در فضاهایی مانند مزرعه، جنگل، دریا وجود دارند. مخاطبان این مجموعه، گروه سنی پیش‌دبستان و دبستان هستند و ترانه‌های این اثر با استفاده از ادبیات کودکان و با هدف گسترش دایره واژگان کودکان در این آلبوم آمده‌اند. قطعات بدون کلام این مجموعه با هدف استفاده در هم‌خوانی‌های گروهی و بازی و نمایش‌ها در این آلبوم آمده‌اند.
سه شنبه, ۲۹ تیر
  آلبوم «ترانه‌های کوچک برای بیداری» با شعر و صدای هنگامه (یاشار) مفید، سرپرستی هنری بیژن مفید و آهنگ‌سازی یوسف شهاب، در سال ۱۳۵۶ منتشر شد. بسیاری از ترانه‌های معروف کودکان مانند «خوش‌حال و شاد و خندانم»؛ «ماه آسمون»؛ «یه روز آقا خرگوشه» نخستین بار در این آلبوم منتشر شدند و بر سر زبان جوانانی افتاد که روزی کودکی خود را با این ترانه‌ها گذراندند.
سه شنبه, ۱۵ تیر
  در آموزش‌ به کودکان، همواره از موسیقی و شعر به‌عنوان ابزاری برای جلب‌توجه کودکان نسبت به پیرامون‌شان استفاده شده است تا آن‌ها بهتر بتوانند مفاهیم و عناصر پیرامون‌شان را بشناسند به‌ویژه کودکان امروز که به دلیل زندگی شهری از فضای طبیعت دور هستند. آلبوم «در جنگل» نیز که دومین آلبوم از مجموعه‌‌ آلبوم‌های شنیداری «کُجا» اثر گروه موسیقی آدمک است با همین هدف و آشنا کردن کودکان با فضا و عناصر محیطی جنگل مانند شیر، جیرجیرک، جغد، فیل، دارکوب و...و شیوه زندگی و صداهای آن‌ها با شعر و موسیقی منتشر شده است.
یکشنبه, ۹ خرداد
  با موسیقی و شعر می‌توان توجه کودکان را به پیرامونشان جلب کرد تا بهتر مفاهیم و عناصر پیرامون‌شان را بشناسند. کودکان امروز که به دلیل زندگی شهری از فضای طبیعت و روستا دور هستند، در طول روز از شنیدن صداها و نواهایی محروم‌اند که برای کودکان روستا گوش‌نواز است. کودکانی که در شهر زندگی می‌کنند بسیاری از این صداها را نمی‌شناسند. آلبوم «در مزرعه» تلاشی است در آشنا کردن کودکان با فضا و عناصر محیطی مزرعه مانند پرنده‌ها، گوسفند، زنبور و اردک و شیوه زندگی و صداهای آن‌ها با شعر و موسیقی.
چهارشنبه, ۲۹ اردیبهشت
  شنیدن، دیدن و همراهی با موسیقی و حضور فعال در آفرینش آن، می‌تواند بر زندگی کودک هم در کوتاه مدت و هم در بلندمدت تأثیر مثبت بگذارد و در او خلاقیت و شکوفایی برانگیزد. با موسیقی می‌توان ارزش‌های فرهنگی را به کودک منتقل کرد و به رشد جسمانی، فکری و اجتماعی او یاری رساند. استفاده از آهنگ‌های محلی (موسیقی فولکلور) مقدمه‌ای برای آشنایی با موسیقی است.
سه شنبه, ۲۱ اردیبهشت
  «لطف تمبک» اولین تجربه در ساخت آهنگ است که از همه‌ی امکانات برای افزایش علاقه کودکان استفاده کرده تا آن‌ها بتوانند تکنیک و ریتم را به طبیعی‌ترین شکل از طریق بازی‌های مناسب ضرب‌المثل‌ها، چیستان‌ها و... درک کنند. این مجموعه در قالب دو سی‌دی جداگانه ضبط و اجرا شده است.
شنبه, ۴ اردیبهشت
  گروه آدمک (آموزش و دانش موسیقی کودک) از سال ۱۳۹۰، با همراهی گروهی از دانش‌آموختگان دانشکدهٔ کارل اُرف دانشگاه موتسارتِئوم (سالزبورگ – اتریش)، با هدف گسترش آگاهی و بسترسازی مناسب برای افزایش مهارت‌های مربیان موسیقی کودک، فعالیت خویش را آغاز نمود.
چهارشنبه, ۱ اردیبهشت
  سودابه سالم یکی از شاخص‌ترین چهره‌های فعال در موسیقی کودک است که آموزش موسیقی به کودکان ایران‌زمین را نه بر پایه الگوهای غربی، بلکه استفاده از عناصر موسیقی بومی گذاشته است. او برخلاف مربیان امروز که بر آموزش موسیقی با تکیه‌بر نت تأکیددارند، سعی می‌کند ابتدا گوش کودک را برای شنیدن موسیقی آماده کند و پس‌ازآن به آموزش بپردازد.
یکشنبه, ۱۵ فروردین
  سودابه سالم یکی از شاخص‌ترین چهره‌های فعال در موسیقی کودک است که آموزش موسیقی به کودکان ایران‌زمین را نه بر پایه الگوهای غربی، بلکه استفاده از عناصر موسیقی بومی گذاشته است. او برخلاف مربیان امروز که بر آموزش موسیقی با تکیه‌بر نت تأکیددارند، سعی می‌کند ابتدا گوش کودک را برای شنیدن موسیقی آماده کند و پس‌ازآن به آموزش بپردازد.
چهارشنبه, ۲۷ اسفند
سودابه سالم یکی از شاخص‌ترین چهره‌های فعال در موسیقی کودک است که آموزش موسیقی به کودکان ایران‌زمین را نه بر پایه الگوهای غربی، بلکه استفاده از عناصر موسیقی بومی گذاشته است. او برخلاف مربیان امروز که بر آموزش موسیقی با تکیه‌بر نت تأکیددارند، سعی می‌کند ابتدا گوش کودک را برای شنیدن موسیقی آماده کند و پس ‌از آن به آموزش بپردازد.
سه شنبه, ۲۶ اسفند
  سودابه سالم یکی از شاخص‌ترین چهره‌های فعال در موسیقی کودک است که آموزش موسیقی به کودکان ایران‌زمین را نه با استفاده از الگوهای غربی، بلکه با استفاده از عناصر موسیقی بومی پایه گذاشته است. او موسیقی را به کودکان با تأکید بر نت آموزش نمی‌دهد و تلاش می‌کند ابتدا گوش کودک را برای شنیدن موسیقی آماده کند و پس ‌ازآن به آموزش او بپردازد.
دوشنبه, ۲۵ اسفند
  به گفته فریبا هدایتی آهنگساز آلبوم نقل و نبات: «کار برای کودکان سرزمینم چون نقل و نبات سرشار از شیرینی و خوش‌مزگی بود».
سه شنبه, ۱۹ اسفند
  کودکان در هر سنی می‌توانند خود را با موسیقی بیان کنند. کودکان پیش‌دبستانی برای لذت، آواز می‌خوانند. آن‌ها نسبت به توانایی خود آگاهی ندارند. آن‌ها آهنگ‌هایی را دوست دارند که تکرار دارند، از ریتم‌هایی با ضرب‌آهنگ مشخص استفاده می‌کنند و از آن‌ها می‌خواهند کارهایی انجام دهند. کودکان پیش‌دبستانی از ترانه‌هایی لذت می‌برند که در مورد چیزهای آشنا مانند اسباب‌بازی، جانوران و بازی است. آن‌ها هم‌چنین بازی‌های انگشتی و هیچانه‌ها را با همراهی موسیقی یا بدون آن دوست دارند.
دوشنبه, ۱۸ اسفند
  «اتلک» نخستین آلبوم موسیقی بازی‌های کودکان کرمان به سبک آواز جمعی پلی فونیک آکاپلا است که مسعود نکویی آهنگساز و تنظیم‌کننده، این اثر را در راستای بازسازی و احیای بازی‌های کرمان (با قدمتی چند هزارساله) پدید آورده است.قطعات این آلبوم توسط کودکان کرمانی( گروه کر کودکان نسل مهر) اجراشده است. این آثار برای دو‌بخش کودکانه و یک‌بخش برای صدای باریتُن (بازی‌گردان) نگاشته شده و به‌صورت آکاپلا تنظیم و اجراشده‌اند.
یکشنبه, ۱۷ اسفند
  می‌دانیم که بازی‌های گروهی قدرت گذشت و یاری و مشارکت و توانایی محاسبه و تصمیم‌گیری در جمع را ارتقا می‌دهد و کودکان را برای زندگی واقعی آماده می‌سازد. این بازی‌ها تا چند دهه گذشته‌بخش مهمی از فرهنگ روزمره و محافل سرگرمی محسوب می‌شد اما با آمدن بازی‌های مجازی و رایانه‌ای نسل این بازی‌های گروهی رو به فراموشی است.
چهارشنبه, ۱۳ اسفند
اگر دوست دارید تا گوش‌های فرزندتان به‌جای گام‌های موسیقی غربی، با موسیقی ایرانی آشنا شود و به آن عادت کند، به آلبوم «از این گوشه تا اون گوشه» گوش دهید.
چهارشنبه, ۲۶ آذر
آلبوم «چهارشنبه‌سوری» بخش دوم آلبوم «رنگین کمون» است. «چهارشنبه سوری» ابتدا قرار بود «رنگین کمون ۲» نام‌گذاری شود. این آلبوم را نشر هرمس با تصویرگری «پرویز کلانتری» برای بزرگداشت ثمین باغچه‌بان در سال ۱۳۹۴ منتشر کرد.
یکشنبه, ۹ آذر
«رنگین کمون» نام یک آلبوم موسیقی است که هر ده ترانه و موسیقی آن را «ثمین‌ باغچه‌بان» برای کودکان سروده و ساخته است.
چهارشنبه, ۵ آذر