خبرهای بهداشت و تندرستی

در این صفحه می توانید اطلاعاتی از لیست کتاب ها، مقالات، خبرهای مرتبط با خبرهای بهداشت و تندرستی را مشاهده کنید.

زیر دسته بندی ها
از پرستاران و ماماها پشتیبانی کنید هفت آوریل (نوزده فروردین) هر سال، «روز جهانی بهداشت» نام‌گذاری شده است. این ایده‌ در سال 1948 (1327 ش.) در نخستین «مجمع بهداشتی» پیشنهاد داده شد و از هنگام اجرایی شدن آن در سال 1950، هدف «سازمان بهداشت جهانی»[1] از توجه مردم به این روز، آگاهی دادن درباره‌ی یک موضوع بهداشتی باهدف برجسته کردن دغدغه این سازمان در زمینه‌ای ویژه بوده است.
سه شنبه, ۱۹ فروردین
از سال 2008، دوم آوریل (14 فروردین 1387)، «روز جهانی آگاهی‌سازی درباره‌ی اوتیسم» نام‌گذاری شده است. در این روز، کشورهای عضو «سازمان ملل متحد» تشویق می‌شوند که به افزایش آگاهی جهانی از اختلال اوتیسم بپردازند. سازمان ملل با فراخواندن کشورهای عضو و سازمان‌های غیردولتی، سازمان‌ها و انجمن‌های اوتیسم سراسر جهان را گردهم می‌آورد تا به موضوع‌هایی مانند پژوهش، تشخیص، درمان و پذیرش افراد دچار این اختلال کمک کنند.
پنجشنبه, ۱۴ فروردین
به گفته روابط عمومی و مرکز خبری نمایشگاه بین المللی کتاب کودک بلونیا به سبب وضعیت اضطراری ناشی از گسترش ویروس کرونا در ایتالیا، مدیران و برگزارکنندگان این نمایشگاه که هر ساله در نیمه اول فروردین (۱۱ تا ۱۴ فروردین) آغاز به کار می‌کرد، برگزاری این نمایشگاه را به میانه اردیبهشت (۱۵ تا ۱۸ اردیبهشت) انداختند. نمایشگاه بین المللی کتاب بلونیا معتبرترین نمایشگاه جهانی کتاب کودک است که هر سال در مرکز خبرهای مربوط به ادبیات کودکان قرار می‌گیرد.
سه شنبه, ۶ اسفند
کروناویروس «جدید» چیست؟ کرونا ویروس جدید (CoV) نوعی جدید از ویروس است. بیماری ایجاد شده با ویروس کرونا که به آن بیماری کرونا ۲۰۱۹ (COVID-19) می‌گویند، اولین بار در ووهان چین شناسایی شد. CO مخفف کرونا، VI مخفف ویروس و D  به معنی بیماری (در انگلیسی). قبلاً به این بیماری «کروناویروس جدید ۲۰۱۹» یا «nCoV-2019» می‌گفتند.
دوشنبه, ۵ اسفند
امروز ۱۰ مرداد برابر با ۱ آگوست آغاز هفته جهانی تغذیه با شیر مادر است.
پنجشنبه, ۱۰ مرداد
پژوهشگران دانشگاه ادیت کوآن استرالیا به تازگی پژوهشی را انجام داده‌اند تا بفهمند کودکانی که در بیمارستان بستری شده‌اند چه نیازهای روحی-اجتماعی، جسمی و عاطفی دارند.
دوشنبه, ۳۱ تیر
روز جهانی محیط زیست هر سال ۵ ژوئن با پرداختن به یکی از مشکلات محیط زیستی که گریبان‌گیر جهان است برگزار می‌شود.
چهارشنبه, ۱۵ خرداد
روز جهانی والدین هر سال در اولین روز ماه ژوئن برگزار می‌شود. سازمان ملل متحد از سال ۲۰۱۲ اول ژوئن را به افتخار پدران و مادران سراسر جهان، روز والدین اعلام کرده است.
شنبه, ۱۱ خرداد
روز جهانی مبارزه با دخانیات (۳۱ می برابر با ۱۰ خرداد) فرصتی است برای افزایش آگاهی درباره اثرات مرگبار مصرف دخانیات یا قرار گرفتن در معرض دود این مواد تا افراد کمتری به مصرف دخانیات رو بیاورند.
جمعه, ۱۰ خرداد
محل اجرا: آموزشگاه موسیقی ماهور کرج زمان: اسفند ماه ۱۳۹۷ هر روز تعداد کودکان مبتلا به دیابت درحال افزایش است برخی از کودکان حتی قبل از تولد در حالیکه در شکم مادرشان هستند به دیابت مبتلا می‌باشند. دلیل این افزایش شدید ابتلا به دیابت به دلیل شیوه زندگی ناسالم امروزی است. کودکان شدیداً به فست فودها و نوشیدنی‌هایی که اشباع از شکر و مواد افزودنی است اعتیاد یافته‌اند. علاوه بر همه این موارد، بازی‌های ویدئویی و اینترنت سبب افزایش بی تحرکی شده است.
چهارشنبه, ۸ خرداد
روز بین‌المللی سرطان کودکان ۲۰۱۹: «نه درد بیشتر و نه مرگ بیشتر»
چهارشنبه, ۲۴ بهمن
امروز ۴ فوریه برابر با ۱۵ بهمن ماه روز جهانی سرطان است. روز جهانی سرطان از سال ۲۰۰۰ با هدف بالا بردن آگاهی درباره سرطان و بسیج کردن جهان برای حفظ جان انسان‌ها در برابر این بیماری برگزار می‌شود.
دوشنبه, ۱۵ بهمن
۲۹ آگوست برابر با ۷ شهریور روز نمک کمتر، گیاهان معطر بیشتر است. بهداشت جهانی میزان استاندارد مصرف نمک را برای هر فرد ۵ گرم در روز اعلام کرده است اما ایرانی‌ها حدود دو تا سه برابر بیشتر از میزان توصیه شده نمک مصرف می‌کنند.
چهارشنبه, ۷ شهریور
باید فردا بیایی! زایمان به روش سزارین این امکان را به افراد می‌دهد که تا حدی در جریان تولد نوزاد خود دخیل باشند و به انتخاب روز برای تولد نوزاد اقدام بکنند. اخیراً در کشور باب شده که خانواده‌ها خود تاریخ تولد نوزادشان را انتخاب می‌کنند که این موضوع می‌تواند خطر ابتلای جنین به بیماری‌های ناشی از زایمان زودرس‌یا دیرهنگام را افزایش دهد.
یکشنبه, ۲۱ مرداد
امروز چهارشنبه ۱۰ امرداد هفته جهانی تغذیه با شیر مادر سال ۲۰۱۸ آغاز و به مدت یک هفته در سراسر جهان جشن گرفته می‌شود. هدف از برگزاری هفته جهانی تغذیه با شیر مادر بالا بردن آگاهی همگانی در باره اهمیت تغذیه با شیر مادر و تشویق مادران به شیردهی برای بهبود سطح سلامت کودکان در سراسر جهان است.
چهارشنبه, ۱۰ مرداد
دانشمندان هشدار داده‌اند کودکان در داخل وسایل نقلیه، بیش از فضای بیرون در معرض آلودگی هوا هستند. به گفته‌ی پروفسور دیوید کینگ، پیاده روی یا دوچرخه سواری به سمت مدرسه برای سلامت کودکان بهتر است.
سه شنبه, ۲ آبان
ایرج حریرچی،  قائم مقام وزیر و معاون کل وزارت بهداشت در نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران در گزارشی اعلام کرد اکثر دانش آموزان ایران در هفته فقط یک روز ورزش می‌کنند. همچنین ۴۸ درصد دانش آموزان ما حتی روزانه نیز مسواک نمی‌زنند.
چهارشنبه, ۲۹ شهریور
هفته جهانی تغذیه با شیر مادر از امروز ۱۰ اَمردادماه ۱۳۹۶ با شعار «حمایت همه جانبه از مادران برای تداوم تغذیه با شیر مادر» آغاز می‌شود و تا ۱۶ اَمرداد ادامه خواهد داشت.
سه شنبه, ۱۰ مرداد
۷ آوریل ۲۰۱۷ برابر با ۱۸ فروردین‌ماه ۱۳۹۶ روز جهانی بهداشت با موضوع «افسردگی» و شعار «بیایید صحبت کنیم» برگزار می‌شود.
چهارشنبه, ۱۶ فروردین
تا به حال حتما شنیده‌اید که خواندن کتاب‌ برای تقویت عملکرد ذهن کودک مهم است؛ اما در این مقاله به شما می‌گوییم کتاب‌ها برای جسم کودک نیز مهم هستند. در این جا ۵ فایده‌ای اصلی خواندن کتاب بر جسم کودک شما بیان شده است.
سه شنبه, ۱۷ اسفند