معرفی کتاب برای کودک ۹ تا ۱۲ سال

در این صفحه می توانید اطلاعاتی از لیست کتاب ها، مقالات، خبرهای مرتبط با معرفی کتاب برای کودک ۹ تا ۱۲ سال را مشاهده کنید.

زیر دسته بندی ها
«نقطه می‌خواست فرار کند» کتابی است به نویسندگی هشام مطر و تصویرگری جانلوکا بوتلو. این کتاب درباره‌ی «من» است، درباره‌ی تک‌تک ما، نه فقط انسان‌ها، که تک‌تک جانداران و هر چیزی که بر زمین و بیرون زمین و در جهان است. 
چهارشنبه, ۲۹ فروردین
کتاب تصویری «واقعاً جدی جدی!» درباره‌ی رابطه‌ی پدربزرگ با نوه‌‌اش چارلی است. 
چهارشنبه, ۱۵ فروردین
«اسباب‌کشی به خانه‌ی نو» داستانی درباره‌ی اسبا‌ب‌کشی جانوران است. عجیب است! مگر جانوران هم اسباب‌کشی می‌کنند؟ بله، انواع خزندگان، آبزیان، چهارپایان، پرندگان و حشرات، اسباب‌های خانه را به سر و دندان و کمرشان دارند و با هم به خانه‌ی تازه می‌روند؛ یعنی قرار است تمساح با پرندگان در یک خانه زندگی ‌کند؟! کتاب که همین را به ما می‌گوید و با تصاویرش به مخاطب نشان می‌دهد که تمام جانوران می‌خواهند از طبیعت به خانه‌ای در شهر بروند!
سه شنبه, ۱۰ بهمن
زندگی‌نامه یکی از معروف‌ترین شاعران معاصر تاجیکستان که سال‌هاست برای کودکان و نوجوانان می‌سراید جوره هاشمی است. جوره هاشمی در نهم ژانویه‌ی 1948م. در شهر کانی بادام به دنیا آمد. و در حال حاضر نیز مدیر شعبه‌ی ادبیات کودکان نشریات معارف، در شهر دوشنبه، است.
چهارشنبه, ۲۰ دی
کتاب دو جلدی «به تماشای پرندگان برویم!» کتابی غیرداستانی و علمی-اطلاعاتی با موضوع پرنده‌نگری است. تماشای پرندگان یا پرنده‌نگری یعنی دیدن و چشم داشتن تفریحی به پرندگانِ زنده در زیستگاه طبیعی‌شان.
یکشنبه, ۱۷ دی
«ملودی و جزیره‌ی موسیقی» داستانی است درباره‌ی موسیقی و آواز، شادی و دوستی و صلح در سفری شگفت با یک کشتی شناور که حتی موتورش از سازهای موسیقی ساخته شده است!  ملودی، دختری با موی مشکی و پوستی تیره، با کشتی شناور خود به جزیره‌ای می‌رسد. مردم جزیره از دیدن او شاد می‌شوند و برایش هورا می‌کشند. اما هنگامی‌که ملودی از پل متحرک کشتی پایین می‌آید، ترومپتش بال می‌زند و از کشتی دور می‌شود! همان ترومپتی که راهِ سفر به جزیره را به او نشان داده بود! 
دوشنبه, ۱۳ آذر
کتاب «شروع دوباره‌ی تو»، داستانی است درباره‌ی تفاوت‌ها، احساس جداماندگی، و در نهایت اعتماد‌به‌نفس و شجاعت ابراز خود. گاهی وارد اتاقی می‌شوی که هیچ‌کس در آن شبیه تو نیست. هرکسی جای خود را در جمع پیدا می‌کند و حرفی برای گفتن دارد، به‌جز تو! برداشتن اولین قدم‌ها برای پذیرفته شدن در جمعی که تو را نمی‌شناسند ساده نیست، اما بالاخره راهی پیدا می‌کنی.
چهارشنبه, ۱۰ آبان
«اسنیپ، پرنده کوچک» کتاب تصویری زیبایی است با موضوع دوستی، ترس، متفاوت بودن و به‌ویژه کمک و همیاری. اسنیپ پرنده‌ای است که از پرواز کردن می‌ترسد. پرندگان دیگر می‌توانند پرواز کنند، درون درختان مخفی شوند و در پاییز به سرزمینی گرم کوچ کنند. اما اسنیپ، که نمی‌تواند در این سفر دوستانش را همراهی کند، تنها و غمگین است.
یکشنبه, ۳۰ مهر
دبورا زمکی در مجموعه‌ی «داستان‌های بی» قهرمان جدید و خلاقی را معرفی می‌کند که با نقاشی‌های ماهرانه‌اش، وقایع اطراف را با تخیلاتش در هم می‌آمیزد و آن‌ها را به شیرین‌ترین شکل ممکن به تصویر می‌کشد. او در نقاشی‌هایش هر چیزی را که بخواهد می‌کشد، اما در دنیای واقعی او هم مثل تک تکِ ما قهرمان کاملی نیست! گاهی نمی‌تواند احساساتش را به‌درستی ابراز کند، و در بعضی موقعیت‌ها احساس ناامنی می‌کند.
شنبه, ۱۸ شهریور
دنیای مومی‌ترول‌ها پر از خیال‌های زیباست؛ دنیایی آرام و جادویی، پر از عشق و دوستی، ماجراجویی و البته فلسفه. مجموعه کتاب‌های «مومی ترول ‌ها» مجموعه‌ای بسیار مشهور است که در دسته‌‌ی ادبیات کلاسیک کودکان قرار می‌گیرد. مومی ترول‌ها (در ترجمه‌های دیگر مومین‌ها) موجودات افسانه‌ای گرد و سفید و شیرینی هستند شبیه به اسب‌آبی. اما هیچ ربطی به اسب‌های آبی ندارند. 
دوشنبه, ۱۳ شهریور
رمان «بلارت پسری که حال نداشت قهرمان باشد» داستانی جذاب و خواندنی با رخدادهایی عجیب و تازه و خنده‌دار است. دومینیک بارکر در سال 1966 در انگستان به دنيا آمد.
یکشنبه, ۵ شهریور
رمان «آنی شرلی در گرین گیبلز» اقتباسی تصویری در قالب کمیک‌استریپ است. این اثر به قلم ماریا مارزدن و تصویرگری برنا تاملر از رمانی به همین نام، نوشته‌ی لوسی مونتگمری، یکی از مشهورترین نویسندگان کودک و نوجوان در جهان برگرفته شده است. این نویسنده‌ی بزرگ بیست رمان به چاپ رسانده است که بسیاری از آن‌ها در سرتاسر جهان ترجمه و چاپ شده‌اند.  خرید کتاب کمیک استریپ
دوشنبه, ۲۳ مرداد
رمان «مرد کوچک» اثر اریش کستنر نویسنده، شاعر، فیلم‌نامه‌نویس و طنزپرداز آلمانی است. او را برای شوخ‌طبعی، نگاه تیزبینانه‌ی اجتماعی و داستان‌هایش برای کودکان می‌شناسند. اریش کستنر را «پدر ادبیات کودک و نوجوان آلمان» می‌دانند.
دوشنبه, ۱۶ مرداد
در دنیایی که به‌تنهایی سفر کردن، همچنان برای بسیاری از دختران ناممکن است و بسیاری از زنان بدون همسران‌شان به حساب نمی‌آیند، «سفر به سرزمین‌های غریب» از دختری ماجراجو و خودمختار می‌گوید. کتاب با معرفی روستایی دورافتاده آغاز می‌شود. روستایی که به سبب کمترین مراوده با شهر، مردمان‌اش حرف ریش‌سفیدها را چشم‌بسته می‌پذیرند و زن‌ها به نادیده‌ گرفته ‌شدن‌ خود اعتراضی ندارند. روستا گرفتار نفرینی شده است که آن را به حساب فرار یکی از اهالی می‌گذارند: سال‌هاست هیچ نوزاد دختری متولد نمی‌شود!
شنبه, ۳ تیر
کتاب «هرجا میرم یک هیولا است!» با موضوع اصلی مقابله با ترس، کتابی سرگرم‌کننده و جذاب است که به مفاهیم دیگری از جمله مهارت حل مسئله، افزایش اعتماد‌به‌نفس و شجاعت نیز اشاره می‌کند.
سه شنبه, ۹ خرداد
کتاب «اگر کوسه‌ها از بین بروند…» با ترکیب جنبه‌های علمی و کودکانه در تصویرگری، توانسته است طرحی نو در بازار کتاب‌های علمی بیافریند. این کتاب که با تصویرگری‌های خلاقانه‌اش جذابیت‌های بصری زیادی ایجاد می‌کند، درباره‌ی اهمیت وجود کوسه‌ها در زیست‌بوم صحبت می‌کند، و به کودکان تاکید می‌کند که انقراض این گونه از جانوران دریایی عواقب بسیار بدی برای کره‌ی زمین خواهد داشت.
چهارشنبه, ۳ خرداد
کتاب «کی با من جورتره؟» داستانی ساده اما پر مفهوم است و به شکلی نرم و زیبا، کودک را با انواع اشکال هندسی و تفاوت‌ها و تشابه‌هایشان آشنا می‌کند، و البته در خلال این تفاوت‌ها به ما یادآوری می‌کند که همین تفاوت‌ها در کنار یکدیگر معنا پیدا می‌کنند و می‌توانند اشکال جدیدی بسازند.
دوشنبه, ۱ خرداد
کتاب «باغبان» کتابی تصویری درباره‌ی صلح با زمین، امیدواری و پایداری، تغییر محل زندگی و روابط خانوادگی است. سیر داستان با نامه‌های لیدیا گریس، شخصیت اصلی کتاب، پیش‌ می‌رود. با آغاز سفر، مخاطبِ نامه‌های لیدیا از دایی جیم به اعضای نزدیک‌تر خانواده‌اش تغییر پیدا می‌کند.
شنبه, ۲۳ اردیبهشت
 در «دارودسته‌ی کبوترهای اصیل با جرم و جنایت مبارزه می‌کنند»، کبوترهایی برگزیده می‌شوند تا مجرمان شهرشان را شناسایی و با آن‌ها مبارزه کنند.
یکشنبه, ۲۳ بهمن
یادگیری زبانی به غیر از زبان مادری دلایل گوناگونی دارد؛ تمایل به خواندن کتاب، دیدن فیلم، بالا بردن دانش زبانی و مواردی از این قبیل. اما یکی از مهم‌ترین دلایل یادگیریِ زبان دوم مهاجرت است. بسیاری از کودکانی که در کشورهای گوناگون زندگی می‌کنند بنا به دلایل بسیار از روی اختیار یا اجبار مهاجرت کرده‌اند. یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مهاجرت نیز یادگیری زبان و فرهنگ کشور میزبان است.
یکشنبه, ۱۶ بهمن